זמן פטפוט

1.  טיול פטפוט בשניים, במרחק 2 מטר-

  • מתחלקים לזוגות.
  • כל זוג יוצא לטיול פטפוט לזמן מוגדר מראש.
  • ניתן לתת נושאים לשיחה ולהחליף זוגות כל יום/ כל כמה דקות.
  • ניתן להגדיר מסלול הליכה אחיד או לאפשר בחירה לאן ללכת ורק להגדיר זמן.
  • אפשר לגזור חוטי צמר באורך 2 מטר שיוכלו להחזיק כדי לשמור על מרחק ביניהם.

**כל מורה יכולה לבחור את המגבלות שמתאימות לגיל ולאופי הקבוצה. במקום טיול אפשר

2.  לייצר מפגשים בדומה למודל הקרוסלה-

  • ניתן לשבת בחוץ במרחב פתוח וגדול ולהחליף זוגות כל כמה דקות
  • מסכימים מראש על צליל או סימן לחילוף זוגות- כל 3 דק' משמיעים גונג ומי שבשורה הימנית זז מקום אחד ימינה וכך כולם בסוף פוגשים את כל השורה. למחרת כדאי לערבב את השורות כדי לאפשר מפגש של עוד ילדים.

** מתאים לפתיחת יום/ סוף יום או בכל שעה שתבחרו **

 למה? 

הילדים מגיעים אחרי זמן רב שלא נפגשו, אחד הצרכים הכי בולטים שלא קיבלו מענה בתקופת הקורונה הוא הצורך בשייכות ובמפגש חברתי. הם ירצו לממש את זמן הפיטפוט הזה בכל מקרה- אז למה שלא נאפשר זאת באופן מובנה?!

  • לכיתות נמוכות יותר כדאי לבנות מסלול אחיד, מעגלי - כך תמיד יש קשר עין בין זוג לזוג, המורה משחררת להליכה כל זוג במרחק של 2 מטר.
  • חשוב להגדיר כללים מראש.
  • כדאי לחזור על הפעילות כל יום יומיים על מנת להטמיע את הכללים ולייצר הרגל שיש בו גם תנועה וגם מפגש חברתי חשוב.
  • מומלץ לייצר טקס של פתיחת יום שיחזור על עצמו, זה ייתן ודאות ותחושת ביטחון.
  • אם בוחרים לעשות את זה בסוף יום- אפשר להגדיר מסלול הליכה לשער בית הספר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25228

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים