סולם ערכים

  • המורה מציג/ה נושא, עניין או שאלה לתלמידים.
  • המורה מספק/ת סולם ערכים להסכמה עם הנושא, לדוגמא 1-10, כאשר 1 מבטא הסכמה מלאה ו-10 מבטא אי הסכמה מלאה.
  • התלמידים מתבקשים להסתדר בשורה/ טור לפי מידת ההסכמה שלהם.
  • התלמידים מתיישבים ומתקיים דיון על הנושא בהנחיית המורה.

אפשרות נוספת:

  • המורה מציגה 4 גישות שונות או 4 תשובות שונות לאותו נושא והתלמידים ניגשים ל-4 פינות החדר בהתאמה.

 למה? 

הפעילות האקטיבית גורמת להשתתפות פעילה של כל תלמיד/ה בחשיבה ומגייסת אותם לדיון שמתקיים לאחר מכן.

  • אפשרות ללמידה מכאנית- 4 תשובות לשאלה ב-4 פינות החדר (ניתן לתת לתלמיד לעמוד עם שלט). יש לשאול שאלה סגורה בנושא וכל אחד עומד בפינה המתאימה לו. כל קבוצה מתאימה למה בחרה בתשובה שבחרה.
  • למידה מטאפורית- יש לשאול את התלמידים שאלת דעה ולתת סולם ערכים בין אי הסכמה להסכמה. כל קבוצה שעומדת יחד, מסבירה את עמדתה ומגנה עליה.
  • חשבו על שאלות מספיק מאתגרות כך שיעוררו מספר תשובות שונות.
  • חשבו האם בחרתם מקום שתלמידים רבים יכולים לעמוד בו?
  • האם יצרתם מנגנון שיאפשר לתלמידים לענות על השאלה לפני שהם בוחרים מקום על הסולם או בפינות? לדוגמא, ניתן לבקש מהתלמידים לכתוב את התשובה על כרטיס ולהחזיק אותו גלוי כשהם עומדים במקום המתאים.
  • גישות שונות להתמודדות עם מחלת הקורונה מבחינה מדינית ומבחינת החזרה לבתי הספר / חינוך ביתי מול למידה מרחוק, מול חזרה לבתי הספר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25230

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים