סליחה טעות

  • הכינו סיכום כתוב של החומר הנלמד.
  • "שיתלו" בפנים מספר טעויות.
  • הנחו את התלמידים לאתר את הטעויות של המורה ולהציע ניסוח מתוקן.
  • תנו לתלמידים להשוות ביניהם את התשובות וההצעות לתיקון.

 למה? 

איתור טעויות דורש הבנה מעמיקה ומדויקת של הידע
אך "חוסך" את הצורך לבטא בפירוט את הידע.
מעבר לכך, ב"משחק התפקידים" הרגיל של הלמידה,
התלמיד כותב תשובות והמורה בודק לו את הטעויות.
שינוי התפקידים נותן זווית מבט חדשה ומרעננת של התהליך הלימודי.

 

  • כדאי לשתול כבר בתחילת הטקסט טעות מובהקת, על מנת שתלמידים יכנסו לפעילות.
  • כדאי לשתול טעויות ברמות שונות, כולל כאלה שיכול להיות לגביהן ויכוח.
  • חשוב לעבור על הפעילות יחד עם התלמידים (או לחלק להם תשובון מפורט), על מנת שהטעויות לא יתפסו על ידם כמידע נכון.
  • הפעילות היא הזדמנות מצוינת לדבר עם התלמידים על הדרך לזהות אמינות של מידע.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25239

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה חוץ כיתתית

עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ
ארגז כלים
למידה חוץ כיתתית

מורים -הורים

ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות
מורים -הורים

למידה רב חושית

דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים
ארגז כלים
למידה רב חושית