סליחה טעות
- הכינו סיכום כתוב של החומר הנלמד.
- "שיתלו" בפנים מספר טעויות.
- הנחו את התלמידים לאתר את הטעויות של המורה ולהציע ניסוח מתוקן.
- תנו לתלמידים להשוות ביניהם את התשובות וההצעות לתיקון.
למה?
איתור טעויות דורש הבנה מעמיקה ומדויקת של הידע
אך "חוסך" את הצורך לבטא בפירוט את הידע.
מעבר לכך, ב"משחק התפקידים" הרגיל של הלמידה,
התלמיד כותב תשובות והמורה בודק לו את הטעויות.
שינוי התפקידים נותן זווית מבט חדשה ומרעננת של התהליך הלימודי.
- כדאי לשתול כבר בתחילת הטקסט טעות מובהקת, על מנת שתלמידים יכנסו לפעילות.
- כדאי לשתול טעויות ברמות שונות, כולל כאלה שיכול להיות לגביהן ויכוח.
- חשוב לעבור על הפעילות יחד עם התלמידים (או לחלק להם תשובון מפורט), על מנת שהטעויות לא יתפסו על ידם כמידע נכון.
- הפעילות היא הזדמנות מצוינת לדבר עם התלמידים על הדרך לזהות אמינות של מידע.
https://teacher.jlm.org.il/popups/25239
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
טקס אוסקר החינוך הירושלמי 2023
בואו לראות את טקסט האוסקר הירושלמי שלנו
לוח אירועים
הסטודיו של ביתא
תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
נושא: משבר האקלים
מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות