שאלות מטיילות

  • חלקו את התלמידים לקבוצות, שבכל אחת מהן יש 3 זוגות.
  • תנו דף לכל זוג, ובקשו מכל זוג לרשום על הדף 2-3 שאלות שקשורות לנושא הנלמד.
  • כל זוג מעביר את הדף שלו לזוג שמימינו, ועונה על דף השאלות שהגיע מהזוג שמשמאלו.
  • שוב מעבירים את הדף לזוג שמימין, וכל זוג קורא את השאלות, בודק את התשובות שנכתבו וכותב הערה.
  • בשלב האחרון, הדף חוזר אל הזוג שכתב את התשובות על מנת שיוכלו להפיק לקחים.

 למה? 

  • שיעור חזרה מתאפיין לעיתים בהוראה מחדש של כל החומר, רק בקצב מהיר יותר. זה גורם לתלמידים החזקים לשעמום ותחושה שמשהו כאן מיותר, ואילו התלמידים החלשים יותר בוודאי לא יתחילו להבין עכשיו…
  • הכלי "שאלות מטיילות" גורם לתלמידים להיות אקטיביים, לפגוש את החומר מנקודת מבט שונה (הרי התלמידים רגילים לענות תשובות ולא לשאול שאלות), וכך להעמיק את ההבנה ולא להישאר בהבנה שטחית.
  • כמו כן הוא מאפשר לסקור כמות גדולה של נושאים בזמן קצר יחסית ולכן מצוין לשיעורי חזרה, כאשר על הדרך מפתחים מיומנויות חשיבה ולמידה חשובות מאוד!
  • לפני או אחרי השימוש בכלי, כדאי להקדיש כמה דקות לדיון משותף על "מהי שאלה טובה" ו"מהי תשובה טובה".
  • אם מתקיים מבחן לאחר השימוש, אפשר להשתמש בשאלות שכתבו התלמידים, וכך להעצים את המעורבות שלהם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/25245

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים