נזכרים מה למדנו

מתודת הוראה לפתיחת השיעור, כרטיס כניסה לחזרה על הנלמד. בעזרת שאלה פתוחה או סגורה בסביבת למידה גוגל קלאסרום או בטימס 365

מה עושים המורים

  • נפתח בשאלה בקלאסרום או שאלון ב polly (בתוך טימס)
  • כותב שאלה/ות שיעזרו לתלמידים להזכר בשיעור הקודם ולחבר אותו לשיעור
  • נותן כמה תשובות אפשריות, שכדאי לדון בהבדלים ביניהן עם התלמידים, כפתיחה לשיעור.

הוראות לתלמידים

  • התלמידים בוחרים תשובה מתוך האפשרויות המוצגות בשאלה.
  • דנים בהתפלגות התשובות הכיתתי

 למה? 

למורה יש הזדמנות לראות מה התלמידים זוכרים או מבינים מהשיעור הקודם
ולבסס את השיעור הנוכחי על מה שהתלמידים לא הבינו בפעם הקודמת.
השאלון הכיתתי בו רואים את התפלגות התשובות ודנים בהן, מאפשרת גם לתלמידים שהיו מאחור לחזור ללמידה יחד עם כולם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26570

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
מייצגים דמות

למידה חוץ כיתתית

עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ
ארגז כלים
למידה חוץ כיתתית

שעור סנכרוני פעיל מרחוק

מתודות ורעיונות להוראה בלמידה מרחוק. באצעותם נהפוך את הלמידה לפעילה וחוויתית.
ארגז כלים
שעור סנכרוני פעיל מרחוק