בדיקה עצמית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לומדים ידע חדש בצורה עצמאית ומקבלים משוב מיידי

מה עושים המורים?

  • המורה מכין מצגת/ מסמך בו מרוכזות כל ההוראות והידע החדש בטקסט/ סרטונים/ תמונות /נתונים / מפות 
  • כותב שאלות מנחות 
  • מכין לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית משלו עם מקום בו הוא יכול לענות. 
  • מצרף מחוון הכתוב בשפת התלמידים, המאפשר להם לבחון את עצמם.

הוראות לתלמידים 

מקבל שקופית  אישית/ זוגית עם השאלות ועונה עליה. לאחר מכן בודק את עצמו לפי המחוון ומקבל זמן לתקן. את התיקון יעשה בצבע אחר כדי שיהיה בולט ואם יחזור על התהליך מספר פעמים כל פעם יתווסף טקסט  בצבע נוסף כדי לעכוב אחרי התהליך 

טיפ:  על כל שקופית כדאי לציין את שמות התלמידים כדי שהם ידעו בדיוק היכן לענות את התשובות שלהם.

 למה? 
  • משוב מיידי לא חייב להיות אוטומטי. המשוב המיידי האוטומטי מתאים לשליפת ידע, תשובה של משפט אחד.
  • כאשר אנחנו מעוניינים לתת משוב מיידי על ניסוח תשובה מלאה, על עבודה של כמה שלבים, או אפילו על דף עבודה מלא, אנחנו יכולים ליצור מחוון בשפת התלמיד המאפשר לתלמיד לבדוק את עצמו. המחוון לא רק מהווה משוב מיידי, אלא גם נותן לתלמיד את כל הכלים כדי להבין כיצד לתקן את השגיאות שלו.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26576

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה חוץ כיתתית

עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ

לומדים ביחד ב90 דקות

מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות

לומדים בשיתופיות

מגוון דרכים לשיתופיות בלמידה המאפשרות לתלמידים להיות שותפים בלמידה