צפיה פעילה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

צפיה פעילה בסרטון

מה עושים המורים 

  • המורה בוחר סרטון או סרט בו מוצגים עיקרי החומר החדש. 
  • המורה בוחר נקודות זמן שונות במהלך הסרטון בו הוא שותל שאלות הקשורות בחומר. הסרטון עוצר באופן אוטומטי ומופיעה שאלת רב ברירה הקשורה למה שקרה בסרטון עד עכשיו.
  • במידה ויש שאלה שתלמידים לא ענו עליה נכון, ניתן להתעכב, להריץ את הסרטון אחורה ולהסביר את הנקודה שלא הייתה ברורה.

מה עושה תלמיד ? 

  • צופה בסרטון 
  • עונה על השאלות ורואה האם הוא צדק או טעה.
 למה? 

צפיה בסרטון הופכת את התלמיד לפאסיבי. כאשר אנחנו מביאים את הסרטון כהקניה, זה דורש מאמץ רב מהתלמידים, כיוון שהם לא מכירים את החומר. כאשר הם מגלים שהם גם "נבדקים" תוך כדי ההקשבה, הם שומרים על עירונות וקשב גבוה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26577

חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | מליאה | תחנות
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית

מסכמים

דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.

שעור סנכרוני פעיל בזום

דרכים שונות בהם התלמידים יכולים להיות מעורבים ופעילים בזמן הלמידה בזום