צפיה פעילה
צפיה פעילה בסרטון
מה עושים המורים
- המורה בוחר סרטון או סרט בו מוצגים עיקרי החומר החדש.
- המורה בוחר נקודות זמן שונות במהלך הסרטון בו הוא שותל שאלות הקשורות בחומר. הסרטון עוצר באופן אוטומטי ומופיעה שאלת רב ברירה הקשורה למה שקרה בסרטון עד עכשיו.
- במידה ויש שאלה שתלמידים לא ענו עליה נכון, ניתן להתעכב, להריץ את הסרטון אחורה ולהסביר את הנקודה שלא הייתה ברורה.
הוראות לתלמידים
- צופה בסרטון
- עונה על השאלות ורואה האם הוא צדק או טעה.
למה?
צפיה בסרטון הופכת את התלמיד לפאסיבי. כאשר אנחנו מביאים את הסרטון כהקניה, זה דורש מאמץ רב מהתלמידים, כיוון שהם לא מכירים את החומר. כאשר הם מגלים שהם גם "נבדקים" תוך כדי ההקשבה, הם שומרים על עירונות וקשב גבוה.
https://teacher.jlm.org.il/popups/26577
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
יצירה בעקבות למידה
בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה
ארגז כלים
שעור סנכרוני פעיל מרחוק
מתודות ורעיונות להוראה בלמידה מרחוק. באצעותם נהפוך את הלמידה לפעילה וחוויתית.
ארגז כלים
ברגלים-נעים ללכת בעיר
תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות