צפיה פעילה

צפיה פעילה בסרטון

מה עושים המורים 

  • המורה בוחר סרטון או סרט בו מוצגים עיקרי החומר החדש. 
  • המורה בוחר נקודות זמן שונות במהלך הסרטון בו הוא שותל שאלות הקשורות בחומר. הסרטון עוצר באופן אוטומטי ומופיעה שאלת רב ברירה הקשורה למה שקרה בסרטון עד עכשיו.
  • במידה ויש שאלה שתלמידים לא ענו עליה נכון, ניתן להתעכב, להריץ את הסרטון אחורה ולהסביר את הנקודה שלא הייתה ברורה.

הוראות לתלמידים

  • צופה בסרטון 
  • עונה על השאלות ורואה האם הוא צדק או טעה.

 למה? 

צפיה בסרטון הופכת את התלמיד לפאסיבי. כאשר אנחנו מביאים את הסרטון כהקניה, זה דורש מאמץ רב מהתלמידים, כיוון שהם לא מכירים את החומר. כאשר הם מגלים שהם גם "נבדקים" תוך כדי ההקשבה, הם שומרים על עירונות וקשב גבוה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26577

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | דיון | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | טבלט+גישה לאינטרנט | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

סביבת ענן – גוגל קלאסרום

בואו ללמוד על סביבת הענן ולקבל כלים ומדריכים לעבד עם גוגל קלאסרום
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – גוגל קלאסרום