משחק- מבחן

מסכמים ביחד בעזרת חידון

מה עושים המורים

  1. יוצר חידון המבוסס על שליפת ידע אישית וקבלת משוב מיידי כיתתי.
  2. מנהל את החידון כאשר השאלה מוצגת על הלוח וכל תלמיד משיב באופן אישי.
  3. תוך כמה שניות ניתן לראות על הלוח את התשובה הנכונה ואת שמות התלמידים שענו נכון ומהר.
  4. המורה מוריד קובץ מפורט שבו בכל שאלה ניתן לראות מי התלמידים שענו נכון ומי התלמידים שענו לא נכון.
  5. מכין לכל תלמיד סיכום של התוצאה האישית שלו ותוכנית עבודה לשיפור התוצאה.

הוראות לתלמידים

  1. נכנס למשחק ובוחר כינוי (כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב את שמותיהם האמיתיים).
  2. פותר אל המשימות
  3. רואה במהלך המשחק האם הוא צודק או טועה בכל שאלה שהוא עונה עליה.
  4. מקבל מהמורה סיכום של תשובותיו ותוכנית עבודה אישית.

 למה? 

  • המורה רואה מיד את ההתפלגות הכיתתית- כמה ענו נכון, וכמה ענו לא נכון ובאיזו תשובה הם בחרו. כך ניתן לאבחן היכן נמצאת הטעות של התלמידים.
  • זו חוויית משחק תחרותית. רוב התלמידים נהנים מזה. צריך לדאוג שהתחרות לא הופכת לעיקר כי זה יכול להלחיץ את התלמידים.
  • כל תלמיד מבין מיד אם צדק או טעה והיכן הוא ביחס לשאר הכיתה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26621

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים