ביאור מילים

ניגשים לטקסט חדש קצת אחרת, וגורמים ללמידה פעילה יותר אצל התלמידים. קוראים ביחד טקסט חדש וכותבים בענן את כל המילים הקשות ורואים איזו מילה לא מובנת לרוב הכיתה

מה עושים המורים 

  • המורה בוחר טקסט שאותו מתחילים ללמוד 
  • בזמן הקריאה, התלמידים כותבים בענן מילים את המילים הקשות בטקסט.
  • מילה שבולטת במיוחד היא מילה שכמה תלמידים כתבו אותה ולכן המורה מסביר אותה לכל הכיתה
  • שאר המילים בענן מוסברות ע"י תלמידים. המורה שואל מי מכיר את פירוש המילה ותלמיד שמתנדב מסביר את המילה לכלל הכיתה.

הוראות לתלמידים

  • תוך כדי הקשבה לטקסט, כותב מה לא מובן לו
  • מקשיב להסבר המורה ותלמידים אחרים
  • עונה כאשר הוא יודע מה פירוש מילה מסוימת

 למה? 

  • במהלך היכרות עם טקסט חדש התלמיד רגיל להיות במצב בו הוא לא יודע. בדרך הזו, התלמיד פעיל ואומר מה הוא לא יודע, ובאותה נשימה, רואה גם מה הוא כן יודע ויכול לעזור לאחרים.
  • ביאור מילים קשור הוא תהליך מתיש וקשה לרוב התלמידים. כאשר התלמיד רואה שגם תלמידים אחרים לא יודעים מילים מסוימות זה מרגיע אותו שכולם נמצאים בתהליך למידה וצריכים להתקדם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26662

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה
ארגז כלים
יצירה בעקבות למידה

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
מייצגים דמות

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)