קריאה שיתופית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לומדים ביחד ידע חדש על מצגת שיתופית

מה עושים המורים 

  • המורה בוחר טקסט שאותו מתחילים ללמוד 
  • כותב באיזה צבעים לסמן מילים קשות, ביטויים מיוחדים, תאריכים חשובים, שמות של דמויות.
  • מחלק את הכיתה לקבוצות: קבוצת סימון מילים קשות, קבוצת בנק ביאור המילים, קבוצת סימון שמות ותאריכים, קבוצת סימון ביטויים מיוחדים, קבוצה שמוסיפה בהערות שאלות שעולות מהקריאה.
  • נותן זמן לעבודה בקבוצות ולאחר מכן מקריא את הטקסט וכל קבוצה אחראית להוסיף ליד הסימון גם את הפרשנות/ ההסבר שהמורה נתן.

הוראות לתלמידים ? 

התלמיד עובד בקבוצה ומתעמק בחלק מסוים של ניתוח הטקסט. בסופו של דבר, כל החומר מפוענח ומסוכם כיוון שכל הכיתה השתתפה.

 למה? 
  • התלמיד הופך לאקטיבי בזמן היכרות עם טקסט חדש. 
  • סיכום כיתתי של חומר חדש מאפשר לתלמידים החלשים להתמקד בלימוד החומר ולא בסיכום.
  • התלמידים הופכים לשותפים של המורה ומובילים את התליך הלמידה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26665

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס