קריאה שיתופית
לומדים ביחד ידע חדש על מצגת שיתופית
מה עושים המורים
- המורה בוחר טקסט שאותו מתחילים ללמוד
- כותב באיזה צבעים לסמן מילים קשות, ביטויים מיוחדים, תאריכים חשובים, שמות של דמויות.
- מחלק את הכיתה לקבוצות: קבוצת סימון מילים קשות, קבוצת בנק ביאור המילים, קבוצת סימון שמות ותאריכים, קבוצת סימון ביטויים מיוחדים, קבוצה שמוסיפה בהערות שאלות שעולות מהקריאה.
- נותן זמן לעבודה בקבוצות ולאחר מכן מקריא את הטקסט וכל קבוצה אחראית להוסיף ליד הסימון גם את הפרשנות/ ההסבר שהמורה נתן.
הוראות לתלמידים
התלמיד עובד בקבוצה ומתעמק בחלק מסוים של ניתוח הטקסט. בסופו של דבר, כל החומר מפוענח ומסוכם כיוון שכל הכיתה השתתפה.
 למה? 
- התלמיד הופך לאקטיבי בזמן היכרות עם טקסט חדש.
- סיכום כיתתי של חומר חדש מאפשר לתלמידים החלשים להתמקד בלימוד החומר ולא בסיכום.
- התלמידים הופכים לשותפים של המורה ומובילים את התליך הלמידה.
https://teacher.jlm.org.il/popups/26665
שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה