מאגר שאלות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כל התלמידים כותבים את השאלות שלהם ומתחלקים לקבוצות כדי לענות

מה עושים המורים

המורה מחלק את הכיתה לקבוצות של 4. כל קבוצה מקבלת חלק מהחומר שנלמד ואחראית לכתוב עליו 5 שאלות לפחות. את כל השאלות כותבים באזור השיתופי בסביבת הענן הכיתתית.

לאחר פרסום השאלות, המורה נותן לכל קבוצה, את השאלות של קבוצה מקבילה על מנת שיכתבו עליה תשובות מנומקות (בתגובה לכל שאלה שפורסמה).

כך נוצור מאגר שאלות ותשובות כיתתי שהתלמידים הכינו.

הוראות לתלמידים

מתעמק בשני חלקים מתוך החומר ברמה משמעותית מאוד, יחד עם חברים שעוזרים לו להבין את כל הנקודות. לאחר מכן, כשיצטרך לעשות חזרה על החומר לקראת מבחן, יהיה לו מאגר גדול ומקיף של שאלות ותשובות.

 למה? 

הפעילות הזו מעבירה לתלמידים את המסר שהם תמיד יכולים להסתכל כמורים או חוקרים על הידע שנמצא מולם ולחשוב איזה שאלות ניתן לשאול עליו.

כאשר התלמידים צריכים גם למצוא תשובות שיהיו ברורות לכל הכיתה, הם מתעמקים בפרטים ומתנסים בניסוח תשובה מלאה, עוד לפני ההכנה האמיתית למבחן.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26683

מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

תוכניות חינוכיות

כנסו להכיר את כל התוכניות החינוכיות שיש למנחי להציע למורים, מנהלים ותלמידים

לוח ארועים

מגוון ארועים למורים הירושלמים

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס