דיון בסרטון

פתיחה לשיעור, או הקנייה של נושא חדש. צפיה פעילה בסרטון המציג חלק מהנושא הנלמד, באמצעות שאלות מנחות, התלמידים עונים על שאלות ומביעים עמדה בעקבות הסרטון.

מה עושים המורים

  • מוצאים סרטון המתאים לחומר
  • מציגים כמה שאלות לדיון לפני הקרנת הסרטון
  • מאפשרים לתלמידים לענות עליהם בלוח שיתופי או מבקשים מהתלמידים לכתוב שאלות בעקבות הצפיה בסרטון.
  • מתייחסים לתשובות/ שאלות שתלמידים כתבו במליאה

הוראות לתלמידים

  • חפשו במהלך הצפיה את התשובות למה שנשאלו
  • חשבו על שאלות נוספות להמשך חקירה
  • צפו בלוח השיתופי וקראו מה חושבים חבריכם לכיתה.

למה?

  • סרטון זה דבר שתמיד מאפשר לתלמידים להתחבר בקלות לחומר הנלמד.
  • השאלות שהמורה נותן או שהתלמידים שואלים הם הבסיס לדיון ולכן צריכות לגעת בנקודות עקרוניות, ולא בשאלות ידע בסיסי, על מנת שיתפתח דיון מעמיק בעקבות הצפיה בסרטון.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26965

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | עמדת מורה
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות
ברגלים-נעים ללכת בעיר

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
מייצגים דמות

משחוק בלמידה

בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים
ארגז כלים
משחוק בלמידה