דיון בסרטון

פתיחה לשיעור, או הקנייה של נושא חדש. צפיה פעילה בסרטון המציג חלק מהנושא הנלמד, באמצעות שאלות מנחות, התלמידים עונים על שאלות ומביעים עמדה בעקבות הסרטון.

מה עושים המורים

  • מוצאים סרטון המתאים לחומר
  • מציגים כמה שאלות לדיון לפני הקרנת הסרטון
  • מאפשרים לתלמידים לענות עליהם בלוח שיתופי או מבקשים מהתלמידים לכתוב שאלות בעקבות הצפיה בסרטון.
  • מתייחסים לתשובות/ שאלות שתלמידים כתבו במליאה

הוראות לתלמידים

  • חפשו במהלך הצפיה את התשובות למה שנשאלו
  • חשבו על שאלות נוספות להמשך חקירה
  • צפו בלוח השיתופי וקראו מה חושבים חבריכם לכיתה.

למה?

  • סרטון זה דבר שתמיד מאפשר לתלמידים להתחבר בקלות לחומר הנלמד.
  • השאלות שהמורה נותן או שהתלמידים שואלים הם הבסיס לדיון ולכן צריכות לגעת בנקודות עקרוניות, ולא בשאלות ידע בסיסי, על מנת שיתפתח דיון מעמיק בעקבות הצפיה בסרטון.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26965

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות
ברגלים-נעים ללכת בעיר

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם
ארגז כלים
לומדים נושא חדש