מרכיבים פאזל

דרך מעניינת לגירוי סקרנות אצל התלמידים. כרטיס כניסה ללמידה של נושא חדש, יצירת פאזל עבור התלמידים, כל תלמיד מרכיב את הפאזל ומנחש מה לומדים היום

מה עושים המורים

  • בוחר תמונה או מפה המספרת על החומר החדש שמתחילים ללמוד.
  • הופך את התמונה או מפה לפאזל.
  • לאחר שהתלמידים מרכיבים את הפאזל, מסביר לתלמידים על התמונה או המפה.

מה עושה תלמיד?
מרכיב פאזל וכשמסיים מגלה במה עוסק החומר החדש

 למה? 

הגירוי החזותי תמיד עוזר לעורר סקרנות, אך כאן יש אפשרות להפעיל את התלמידים באמצעות הגירוי וליצור להם אתגר הגורם להם לריכוז ומעורבות.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26966

שכבת גיל: ג'-ו' | א'-ב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: טבלט+גישה לאינטרנט | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים