בדיקת ידע

בדיקת מה המצב בתחילת הלמידה: בעזרת שאלון ידע עם תמונות וסרטונים

מה עושים המורים
שלב ראשון:

  • המורה יוצר שאלון אמריקאי שנבדק אוטומטית.
  • השאלות מבוססות על תמונות וסרטונים הקשורים לנושא החדש ונותן אותו לתלמידים לפני תחילת הלמידה.
  • בונה שאלון עם משוב מיידי: תוצאות השאלון נשלחות מיידית לתלמיד לאחר סיום המענה על השאלון.

שלב שני:

בהתאם לתוצאות השאלות המורה מעמיק את ההקניה או נותן לתלמידים לעשות הקניה עצמאית ממוקדת לנושאים שבהם הידע לא שלם.

שלב שלישי:

וידוא הבנה: התלמידים עונים פעם נוספת על השאלון, מקבלים תוצאה מיידית שמראה להם ולמורה את רמת ההבנה.

הוראות לתלמידים
שלב ראשון:

עונה על השאלון בו הוא יכול להבין את הנושא ואת הידע הקשור לנושא, דרך סרטונים ותמונות הנותנים רמזים.
שלב שני:

עורך בהנחיית המורה חזרה על החומר.
שלב שלישי:

וידוא הבנה: עונה פעם נוספת על השאלון ומקבל משוב מיידי על רמת הבנתו.

 למה? 

  • כאשר התלמיד נשאל על חומר שאינו מכיר דרך תמונות וסרטוני הסבר, קל לו יותר לנחש וגם להתחבר לידע החדש.
  • אסוציאציה חזותית: התמונות והסרטונים עוזרות לתלמיד לחבר את הידע החדש למה שהוא כבר יודע.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26967

שכבת גיל: י'-יב' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים