הקניה חזותית

הופכים שיעור לחוויה, לומדים נושא חדש באופן עצמאי באמצעות תמונות או סרטונים או מפות ואפילו בינה מלאכותית AI

מה עושים המורים

  • המורה מכין מצגת בה מרוכזות כל ההוראות והידע החדש עם סרטונים, תמונות, מפות
  • כותב שאלות מנחות
  • מכין לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית משלו עם מקום בו הוא יכול לענות.
  • מצרף מחוון הכתוב בשפת התלמידים, המאפשר להם לבחון את עצמם.

הוראות לתלמידים

  • מקבל שקופית אישית או זוגית עם השאלות ועונה עליה. לאחר מכן בודק את עצמו לפי המחוון ומקבל זמן לתקן.
  • טיפ: על כל שקופית כדאי לציין את שמות התלמידים כדי שהם ידעו בדיוק היכן לענות את התשובות שלהם.

למה?

היכרות עם ידע יכולה להיעשות באמצעות טקסט כתוב, אך היא יכולה להיות מאתגרת ומעניינת לא פחות כאשר התלמיד צריך לרכוש את הידע בעצמו ולהסיק מסקנות מסרטוני מידע, מפות מלאות ואילמות וגם רצף תמונות המצליח לספר על הנושא בצורה ברורה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26969

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: אמנות | מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בכתב | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

שגרה דיגיטלית

מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית

הסטודיו של ביתא

תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
הסטודיו של ביתא

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)