הקניה חזותית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לומדים ידע חדש בצורה עצמאית באמצעות תמונות/ סרטונים/ מפות

מה עושים המורים

  • המורה מכין מצגת בה מרוכזות כל ההוראות והידע החדש סרטונים/ תמונות/ מפות
  • כותב שאלות מנחות
  • מכין לכל תלמיד או זוג תלמידים שקופית משלו עם מקום בו הוא יכול לענות.
  • מצרף מחוון הכתוב בשפת התלמידים, המאפשר להם לבחון את עצמם.

הוראות לתלמידים?

  • מקבל שקופית אישית/ זוגית עם השאלות ועונה עליה. לאחר מכן בודק את עצמו לפי המחוון ומקבל זמן לתקן.
  • טיפ: על כל שקופית כדאי לציין את שמות התלמידים כדי שהם ידעו בדיוק היכן לענות את התשובות שלהם.
 למה? 

היכרות עם ידע יכולה להיעשות באמצעות טקסט כתוב, אך היא יכולה להיות מאתגרת ומעניינת לא פחות כאשר התלמיד צריך לרכוש את הידע בעצמו ולהסיק מסקנות מסרטוני מידע, מפות מלאות ואילמות וגם רצף תמונות המצליח לספר על הנושא בצורה ברורה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26969

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.

לומדים ביחד ב90 דקות

מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות