חדר אינטראקטיבי

לומדים ידע חדש בצורה עצמאית בחדר אינטראקטיבי בו כל רהיט הוא פריט מידע חדש.

מה עושים המורים

  • המורה יוצר מרחב "פיזיטלי", מרחב המדמה מקום פיזי שבו כל רהיט או עצם הוא לחיץ ומוביל לפריט מידע חדש.
  • המורה שותל את כל פרטי המידע שנותנים לתלמידים את הבסיס לחומר החדש. פריטי המידע יכולים להיות מגוונים (מצגות, סרטונים, קטעי קריאה, מפות וכו').
  • המורה יוצר הודעה מסביבת ענן המסבירה מה נדרש מהתלמידים בעבודה במרחב הפיזיטלי: כמה זמן יש ללימוד העצמי? האם צריך לעבוד על כל החלקים או רק על כמה מהם? האם יש חלק אחד שהוא חובה? האם יש מסלול מובנה או חופשי?

הוראות לתלמידים

  • נכנס למרחב פיזיטלי "ומשוטט" בו ולומד את פרטי המורה שהמורה שתל במרחב וכך מכיר את החומר החדש.

למה?

  • מסלול למידה מסוג זה הוא בגדר הפתעה מתמשכת כיוון שהתלמיד לא יודע איזה פריט מידע יחכה לו בכל לחיצה.
  • לתלמידים צעירים קל להתנהל בתוך מרחב "פיזיטלי" כיוון שהוא מדמה את המוכר ודורש מהם פחות התמצאות במרחבים דיגיטליים רגילים.
  • לתלמיד קל לעקוב אחרי החלקים שהוא כבר ביצע כיוון שכל פריט מידע מיוצג בצורה ברורה ומובחנת

https://teacher.jlm.org.il/popups/26971

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בכתב | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה
ארגז כלים
מוודאים הבנה

הסטודיו של ביתא

תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
הסטודיו של ביתא

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית