חדר אינטראקטיבי

לומדים ידע חדש בצורה עצמאית בחדר אינטראקטיבי בו כל רהיט הוא פריט מידע חדש.

מה עושים המורים

  • המורה יוצר מרחב "פיזיטלי", מרחב המדמה מקום פיזי שבו כל רהיט או עצם הוא לחיץ ומוביל לפריט מידע חדש.
  • המורה שותל את כל פרטי המידע שנותנים לתלמידים את הבסיס לחומר החדש. פריטי המידע יכולים להיות מגוונים (מצגות, סרטונים, קטעי קריאה, מפות וכו').
  • המורה יוצר הודעה מסביבת ענן המסבירה מה נדרש מהתלמידים בעבודה במרחב הפיזיטלי: כמה זמן יש ללימוד העצמי? האם צריך לעבוד על כל החלקים או רק על כמה מהם? האם יש חלק אחד שהוא חובה? האם יש מסלול מובנה או חופשי?

הוראות לתלמידים

  • נכנס למרחב פיזיטלי "ומשוטט" בו ולומד את פרטי המורה שהמורה שתל במרחב וכך מכיר את החומר החדש.

 למה? 

  • מסלול למידה מסוג זה הוא בגדר הפתעה מתמשכת כיוון שהתלמיד לא יודע איזה פריט מידע יחכה לו בכל לחיצה.
  • לתלמידים צעירים קל להתנהל בתוך מרחב "פיזיטלי" כיוון שהוא מדמה את המוכר ודורש מהם פחות התמצאות במרחבים דיגיטליים רגילים.
  • לתלמיד קל לעקוב אחרי החלקים שהוא כבר ביצע כיוון שכל פריט מידע מיוצג בצורה ברורה ומובחנת

https://teacher.jlm.org.il/popups/26971

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש)
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בכתב | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

שיח רלפקטיבי

סיכום יום, מדברים ומשתפים מה הרגשנו, מה למדנו ומשתפים את הכיתה
ארגז כלים
שיח רלפקטיבי

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

סביבת ענן – גוגל קלאסרום

בואו ללמוד על סביבת הענן ולקבל כלים ומדריכים לעבד עם גוגל קלאסרום
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – גוגל קלאסרום