משחק הזיכרון

מה עושים המורים

  • כותב מושגים/ שמות/ תאריכים/ מקומות גאוגרפיים
  • בוחר תמונה המתאימה לכל מושג/ שם וכו'.
  • מסדר את הכל במצגת כמשחק זיכרון בו מרימים שני כרטיסים ורואים האם הם מתאימים זה לזה.
  • מציג את המצגת בכיתה ונותן לתלמידים לשחק לפי התור. כל התלמידים משתתפים ויכולים להגיב האם לדעתם הכרטיסים מתאימים.

הוראות לתלמידים

או מה כוללים תהליכי למידה שעובר התלמיד בדסמוס
שלב א'
סרטון לגירוי המחשבה - שעליו התלמיד שואל שאלה או מציב בעיה שצריך לפתור אותה
מתחיל בשלבים לפתור את הבעיה
הופך את המידע שמצא לנוסחה
מנסה לפתור בעיות דומות
מנסח תובנה או כלל

 למה? 

חיבור בין תמונה למושג שלמדנו עליו מייצר הבנה מעמיקה יותר של החומר. כאשר כל הכיתה משתתפת ומנהלת דיון על התמונה המתאימה לכל מונח, זה מאפשר לתלמידים לרדת לפרטים ולהצליח לתרגם את הידע שלהם לפורמט חזותי.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26973

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו'
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים