מפת ידע

עבודה בקבוצות, כל קבוצה יוצרת חלק קטן מתוך מפה שלמה בעזרת עיצוב ידע  וחלוקה לכותרות ותתי כותרות

מה עושים המורים

  • מחלק את החומר הנלמד לנושאים
  • מחלק את הכיתה לקבוצות - כל קבוצה נושא

הוראות לתלמידים

  • עובד בקבוצה.
  • כל קבוצה מקבלת קטע קצר מהחומר הנלמד .
  • הקבוצה אחראית לסדר אותו בתוך המפה השיתופית הכיתתית. על התלמידים להחליט מה החלק המרכזי, מה תתי הנושאים, איך לתמצת את הנושא הנלמד ולכתוב כל חלק בצורה קצרה וברורה.
שימו לב!

באמעות למידה חזותית, התלמידים לומדים לתמצת ולכתוב את הידע הנלמד באופן חזותי, ולא רק טקסטואלי

 למה? 

  • אמצעי חזותי משמעותי. כאשר כל הידע פרוס ומסודר כמפה, לתלמיד יש יכולת להבין הקשרים ולהסיק מסקנות ברמה הרוחבית.
  • תלמיד גם מפנים שכאשר יש לו בלגן במידע, הוא יודע כיצד ליצור מפה שעושה סדר בנתונים.
  • תוצר מן הסוג הזה הוא חשיבה מסדר גבוה ודורש אימון על מנת שתלמיד יוכל ליצור מפות בעצמו.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26976

שכבת גיל: י'-יב' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי
חלקי השיעור: סיכום שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: תחנות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים