חידון שיתופי

יוצר חידון כיתתי בו יש תמונה במקום שאלה במילים. התשובות כתובות כטקסט.

מה עושים המורים

  • בונה חידון המבוסס בו בכל שאלה מופיעה תמונה ויש שאלה כגון: "מה הקשר לנושא?", "התמונה מרמזת על.."
  • כאשר התלמידים עונים על החידון המורה מזהה את הנושאים שבהם נדרשת למידה ותרגול נוספים.

הוראות לתלמידים

  • נכנס למשחק ובוחר כינוי (כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב את שמותיהם האמיתיים).
  • פותר את השאלות
  • רואה במהלך המשחק האם הוא צודק או טועה בכל שאלה שהוא עונה עליה.
  • עונה בזמן קצוב על השאלות בחידון
  • רואה בכל שאלה אם צדק או טעה

 למה? 

פענוח תמונה היא פעולה מורכבת יותר מאשר פענוח טקסט הדורשת מהתלמידים חשיבה מופשטת, יצירתיות וירידה לפרטים.
התמונות יוצרות עניין נוסף בחומר כיוון שהן מביאות עוד מימד לתוך תרגול החומר.
המורה רואה מיד את ההתפלגות הכיתתית- כמה ענו נכון, וכמה ענו לא נכון ובאיזו תשובה הם בחרו. כך ניתן לאבחן היכן נמצאת הטעות של התלמידים.
זו חוויית משחק תחרותית. רוב התלמידים נהנים מזה. צריך לדאוג שהתחרות לא הופכת לעיקר כי זה יכול להלחיץ את התלמידים.
כל תלמיד מבין מיד אם צדק או טעה והיכן הוא ביחס לשאר הכיתה, מבלי שזה יהיה כרוך בנתינת ציון מספרי.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26981

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: טבלט+גישה לאינטרנט | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי