ציד אוצרות

פעילות חוויתית להכרות עם מרחב הלמידה החוץ כיתתי, בית ספרי - בסופה התלמידים ירגישו  יותר "בבית" גם בחוץ.

 

מה עושים המורים

  1. הגדרת אזור החיפוש וגבולותיו .
  2. חלוקת דף פעילות  "מצאתי משהו מעניין" , יחד עם כלי לאיסוף (צנצנת / שקית נייר / מעטפה גדולה ).
  3. בסיכום הפעילות כל זוג בוחר דבר אחד שמצא ומציג אותו לכולם.

 

הוראות לתלמידים

  • מקשיבים להוראות המורה לגבי מרחב החיפוש וגבולותיו.
  • מקבלים דף פעילות " מצאתי משהו מעניין " שמעורר את סקרנותם.
  • במשך 15 דקות  מחפשים ממצאים מעניינים
  • תלמידים מתקדמים - מפעילים את הדמיון ועונים על השאלה - מה זה עושה פה ? ( תשובות מומצאות שמספרות סיפור, מומלצות)
  • לסיכום , בוחרים פריט אחד שמצאו ומציגים אותו לפני הכיתה במליאה

 למה? 

היציאה הראשונה צריכה להיות שונה מיום למידה "רגיל" המתוכנן במרחב החוץ כיתתי. יש לתת לתלמידים הזדמנות להסתגלות למקום החדש, להפיג את החששות שלהם מהמרחב הזר, ועל ידי כך להגיע פנויים ונינוחים יותר ללמידה בפעמים הבאות. תהליך ההסתגלות לא מתרחש ביציאה אחת, הוא מתמשך ומצריך תשומת לב גם ביציאות הבאות.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27064

שכבת גיל: ג'-ו' | א'-ב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים