מנסחים כללים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מתאמים ציפיות מנסחים כללים וגבולות ביחד עם תלמידים בעקבות מקרי מבחן

מה עושים המורים

  • יצירת כרטיסיות לתלמידים. מאוסף "מקרי מבחן" שניתוחן מביא לניסוח כלל,
  • חלוקה לכל זוג תלמידים מקרה מבחן שממנו ינסחו כלל - ב 10 דקות
  • לסיכום התלמידים מציגים את הכללים שנוסחו

הוראות לתלמידים

  • מתמודד בעצמו עם טקסט חדש
  • מפענח את הטקסט לפי ההוראות והכלים שהמורה נתן
 למה? 
  • הפעילות הזו היא פעילות מקדימה ללמידה.
  • היציאה הראשונה צריכה להיות שונה מיום למידה "רגיל" המתוכנן במרחב החוץ כיתתי. יש לתת לתלמידים הזדמנות להסתגלות למקום החדש. חלק מההסתגלות ליציאה החוצה היא היכרות עם הכללים של המרחב החדש.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27065

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | חברתי רגשי
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

 כלי עזר 

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות

לומדים ביחד ב90 דקות

מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה