שיום גבולות 1

מה עושים המורים

על ידי יצירת שפה פנימית ושיום העצמים במרחב התלמידים יתחילו להתעורר למרחב ולהכיר אותו טוב יותר, ואף ירגישו שהוא מתחיל להיות "שלהם".

  • המורה מכין מפה סכמטית של אזור הפעילות שלכם (עוד מראש, בסיור המקדים!) - משכפל לפי מספר התלמידים ומחלק להם כאשר מגיעים לשטח.
  • הנחייה לתלמידים: ציינו על גבי המפה עצמים בולטים בשטח (עצים גדולים, ספסלים, סלעים, גבעות, שבילים), בחרו קונספט (למשל - ספר ילדים אהוב, חיות, מאכלים), תנו שם מתאים לכל עצם שרשמתם במפה (לדוגמה: העץ של פו הדב, גבעת הלוויתן, ספסל הסנדוויצ'ים וכך הלאה). 

הוראות לתלמידים

מגיע לראשונה למרחב החדש ומתחיל לחשוב כיצד המקום הזה קשור אליו באמצעות דמיון או יצירה.

 למה? 

היציאה הראשונה צריכה להיות שונה מיום למידה "רגיל" המתוכנן במרחב החוץ כיתתי.

ההזדמנות להתבונן לפני תהליך למידה מעמיק, היא הזדמנות שלא קיימת בלמידה הקלאסית בכיתה.

בפעילות זו התלמיד הופך את המרחב למוכר לו באמצעות חיבור לדברים שהוא מכיר ואוהב, או בניסיון שלו לתת פרשנות אישית למה שהוא רואה מולו, וכך השייכות למקום החדש כבר מתרחשת מעצמה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27066

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: גוף שיעור | הכנה וארגון
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | איתור מידע
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים