פתיחה מפעילה

פעילות קצרה המהווה טקס פתיחה ללמידה בחוץ ומייצרת אקטיביות של הלומד, וביטחון וודאות במרחב.

מה עושים המורים

  • בוחר מתוך עץ הרעיונות פעילות אחת שתתאים לכיתתו.
  • מתכנן את החיבור בין הפתיחה לבין גוף השיעור (האם אני רוצה לחלק לקבוצות? להכיר להם את הסביבה? לחשוף בפניהם מושגים/ אלמנטים שיופיעו בהמשך השיעור? לאפשר חיבור וגיבוש קבוצתי לפני המשימה הלימודית?)
  • במהלך הפעילות המורה צופה בתלמידים ולומד מה עובד יותר/ פחות ביחס למטרות שהציב? האם יש צורך לתת מענה לתלמידים ספציפיים?

הוראות לתלמידים

  • עובדים בקבוצה, נעים במרחב
  • משתמשים בעצמים במרחב כדי לתקשר ולשחק זה עם זה.

למה?

  • עצם היציאה למרחב החוץ כיתתי מאפשרת ומזמנת עבודה אקטיבית, תנועתית. כמו כן, הסביבה חושפת מגוון חדש של גירויים והסחות.
  • הצורך הטבעי של הילדים להיות בתנועה מקבל מענה כבר בתוכנית המובנית של השיעור ובכך מפנה את התלמידים ללמידה ומאפשרת ריכוז גבוה יותר במשימות הדורשות איסוף, מיקוד והתכנסות.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27068

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

שיח רלפקטיבי

סיכום יום, מדברים ומשתפים מה הרגשנו, מה למדנו ומשתפים את הכיתה
ארגז כלים
שיח רלפקטיבי

תלמידים מובילים שיעור

בואו להכיר תבנית לשיעור, בלמידה עצמאית
ארגז כלים
תלמידים מובילים שיעור

שגרה דיגיטלית

מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית