תה וסיפור
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לפני תחילת הפעילות, המורה והילדים מתרגלים למרחב החוץ בישיבה רגועה ונינוחה, בתשומת לב כל אחד לעצמו ולחברים סביבו.
אפשר לשלב הקראה של סיפור/שיר קצר או פרק מתוך סיפור שקוראים בהמשכים
אפשר לפתוח את היום עם שיר שהילדים מכירים ואוהבים.
ואם מתאפשר לשתות יחד תה

מה עושים המורים

  • מביא עימו ספר שמקריא לילדים בהמשכים/סיפור קצר או מילים לשיר
  • במידה ומתאפשר - מכין כוסות (רב-פעמיות) עם תה לא רותח

הוראות לתלמידים

  • יושבים או שוכבים באופן שנוח להם, מקשיבים לסיפור או שרים יחד שיר.
  • או: יושבים במעגל, כל ילד מקבל כוס תה, מוסר אותה לילד/ה שיושב לידו בתוספת איחול בוקר טוב או ברכה אחרת לאותו היום.
 למה? 
  • היציאה לטבע מייצרת הזדמנות לפתיחה רגועה ונעימה של יום הפעילות. חשוב לאפשר את פרק הזמן הנינוח באמצעות פעילות משותפת של הקשבה או שירה וכן פעילות חברתית מגבשת שבה כל ילד מאחל לילד היושב לצידו, משהו קטן וטוב להתחיל בו את היום.
  • הפעילות מפתחת יכולת הבעה שפתית, יכולת ריכוז והקשבה ופיתוח מיומנויות של תקשורת איכותית בין הילדים בכיתה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27069

מטרת השיעור: חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות

משחוק בלמידה

בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים

נושא: משבר האקלים

מאגר תכנים בנושא "משבר האקלים", מטרתו חשיפת התלמידים וצוותי ההוראה לנושא זה