קריאה משותפת

אם קיים בבית ספרכם פרויקט קריאה מונחית- זה הזמן להוציא אותו מחוץ לכיתה! אפשר גם להקריא מספר אחד והתלמידים מקשיבים.

מה עושים המורים

  • אפשר להקריא את הסיפור או חלק ממנו.
  • אפשרות אחרת תהיה לתת להם זמן לקרוא קריאה דמומה.

הוראות לתלמידים
יש כמה אפשרויות:

  • הקשבה למורה.
  • תלמידים מקריאים קטעים מהסיפור.
  • משחק תפקידים שבו משתתפים כל התלמידים (כמובן שלא להכריח את מי שלא רוצה) או בקבוצות קטנות יותר.
  • קריאה דמומה כשכל תלמיד יכול 'לתפוס' פינה במרחב מוגבל.

 למה? 

החוץ מזמן שקט וצורת ישיבה טבעית יותר לילדים. בנוסף, המרחב הגדול מאפשר חלוקה לקבוצות המפוזרות במרחב, כך שלכל קבוצה יש שקט מסביבה וכך ניתן לתת משימת קריאה בקול לכמה קבוצות במקביל.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27072

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | חברתי רגשי
חלקי השיעור: פתיחת שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

סביבת ענן – גוגל קלאסרום

בואו ללמוד על סביבת הענן ולקבל כלים ומדריכים לעבד עם גוגל קלאסרום
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – גוגל קלאסרום

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

Make it Open

מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM
תוכניות חינוכיות
Make it Open