קריאה משותפת

אם קיים בבית ספרכם פרויקט קריאה מונחית- זה הזמן להוציא אותו מחוץ לכיתה! אפשר גם להקריא מספר אחד והתלמידים מקשיבים.

מה עושים המורים

  • אפשר להקריא את הסיפור או חלק ממנו.
  • אפשרות אחרת תהיה לתת להם זמן לקרוא קריאה דמומה.

הוראות לתלמידים
יש כמה אפשרויות:

  • הקשבה למורה.
  • תלמידים מקריאים קטעים מהסיפור.
  • משחק תפקידים שבו משתתפים כל התלמידים (כמובן שלא להכריח את מי שלא רוצה) או בקבוצות קטנות יותר.
  • קריאה דמומה כשכל תלמיד יכול 'לתפוס' פינה במרחב מוגבל.

 למה? 

החוץ מזמן שקט וצורת ישיבה טבעית יותר לילדים. בנוסף, המרחב הגדול מאפשר חלוקה לקבוצות המפוזרות במרחב, כך שלכל קבוצה יש שקט מסביבה וכך ניתן לתת משימת קריאה בקול לכמה קבוצות במקביל.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27072

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | רב גילאי
מטרת השיעור: חברתי רגשי | תרגול
חלקי השיעור: פתיחת שיעור | גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | מליאה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים