כרטיסיות משימה

חלוקת התלמידים לקבוצות ועבודה לפי כרטיסיות משימה.

מה עושים המורים

  • מורה אוסף של כרטיסיות עם משימות/ תרגילים/ חידות ועוד.
  • המורה מחלק את התלמידים לקבוצות. כל קבוצה של תלמידים מקבלת כרטיסיה אחת מבין כל הכרטיסיות ועל התלמידים לבצע את המשימה בכרטיסיה שקיבלה.
  • כאשר בוצעה המשימה עליהם לפנות למורה, לדווח על סיום המשימה, להחזיר את הכרטיס ולקבל משימה חדשה.

הוראות לתלמידים

  • פעילים ומבצעים את המשימות
  • מסייעים אחד לשני בביצוע המשימה
  • חוקרים את הסביבה דרך ביצוע המשימות

 למה? 

  • עבודה במשימות מייצרת חווית למידה משחקית ומאפשרת לתלמידים לעבוד בקצב אישי המותאם עבורם.
  • הסביבה החוץ כיתתית כה עשירה ולכן התלמידים לעיתים מתקשים להפיק ממנה את המירב.
  • חלוקת הלמידה למשימות ולמקטעים קטנים מאפשרת לתלמידים ללמוד מהסביבה צעד אחר צעד דווקא דרך הסתכלות על הסביבה בעיניים של משימה אחת כל פעם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27077

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: יצירה | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי | תרגול
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 30-45 דק׳ | 20-30 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה | לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

נושא: משבר האקלים

מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות
נושא: משבר האקלים

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם
ארגז כלים
לומדים נושא חדש

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה
ארגז כלים
מוודאים הבנה