כרטיסיות משימה

חלוקת התלמידים לקבוצות ועבודה לפי כרטיסיות משימה.

מה עושים המורים

  • מורה אוסף של כרטיסיות עם משימות/ תרגילים/ חידות ועוד.
  • המורה מחלק את התלמידים לקבוצות. כל קבוצה של תלמידים מקבלת כרטיסיה אחת מבין כל הכרטיסיות ועל התלמידים לבצע את המשימה בכרטיסיה שקיבלה.
  • כאשר בוצעה המשימה עליהם לפנות למורה, לדווח על סיום המשימה, להחזיר את הכרטיס ולקבל משימה חדשה.

הוראות לתלמידים

  • פעילים ומבצעים את המשימות
  • מסייעים אחד לשני בביצוע המשימה
  • חוקרים את הסביבה דרך ביצוע המשימות

למה?

  • עבודה במשימות מייצרת חווית למידה משחקית ומאפשרת לתלמידים לעבוד בקצב אישי המותאם עבורם.
  • הסביבה החוץ כיתתית כה עשירה ולכן התלמידים לעיתים מתקשים להפיק ממנה את המירב.
  • חלוקת הלמידה למשימות ולמקטעים קטנים מאפשרת לתלמידים ללמוד מהסביבה צעד אחר צעד דווקא דרך הסתכלות על הסביבה בעיניים של משימה אחת כל פעם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27077

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | חקר ופתרון בעיות | חברתי רגשי
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | איתור מידע | פיענוח והבנה | יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ח'רבת ארזה, חוות דעת

העפלה של פרפרים היא תופעה בה פרפרים עולים למקומות גבוהים כדי למצוא בני ובנות זוג. מוזמנים להגיע לח'רבת ארזה לצפות
לוגו חוות דעת
חוות דעת
ח'רבת ארזה, חוות דעת

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
מייצגים דמות