קולאז'

יצירת קולאז' מחפצים שאספנו.

מה עושים המורים

  • המורה שולח את התלמידים להסתובב באופן עצמאי בסביבת הלמידה כשברשותו משימה לאסוף חפצים.
  • אופי הפעילות ייקבע על פי 2 שאלות:
    לשם מה עליו לאסוף את החפצים וכיצד הוא יודע מה לאסוף?
  • בפעילות מבוססת הכנת קולאז' התלמיד יאסוף את החפצים מתוך חיבור והבנה אישית שלו את הנושא על מנת לבטא את הבנתו, בפעילות מבוססת איסוף על פי רשימה התלמיד אוסף מתוך רשימה מוגדרת על מנת לפתח את יכולות ההתבוננות והעבודה עם הסביבה.

הוראות לתלמידים

  • מסתובבים בשטח ומחפשים חפצים- פיתוח ההתבוננות
  • עובדים יחד לביצוע המשימה- למידה שיתופית
  • מציגים בפני הכיתה את ממצאיהם- עמידה מול קהל

 למה? 

  • איסוף של חפצים מהסביבה מפתח אצל התלמידים את היכולת להסתכל על הסביבה בצורה מעמיקה.
  • התלמיד שמחפש לאסוף חפץ נדרש לחשוב היכן יימצא החפץ המבוקש, מי בסביבה יוכל לספק לו את המידע החסר.
  • לבסוף, כאשר התלמיד מציג בפני כולם את מה שמצא הוא נעשה שגריר של סביבתו וחש קרבה וחיבור לכל פריט שהביא להציג בפני הקבוצה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27078

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳ | 30-45 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה
ארגז כלים
ממשיכים ללמוד ולהעמיק

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

לומדים נושא חדש

רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם
ארגז כלים
לומדים נושא חדש