יומן טבע

לקראת סוף היום מייצרים זמן קבוע בו כל תלמיד ממלא עמוד במחברת מסע או ביומן טבע.

מה עושים המורים
מנחה את התלמידים איזה ציוד להביא - מחברת (רצוי עם דפים חלקים), עטים, עפרונות וכד', מכין הנחייה ברורה לזמן העבודה, למשל: כל תלמיד מצייר משהו חדש שהוא גילה היום.

הוראות לתלמידים
מתבוננים לאורך היום בסביבה, מתרשמים ומסתקרנים. בסיום היום מתרגמים לכתיבה או לציור משהו שהתרשמו ממנו.
תלמידים יכולים לצייר, לכתוב, להדביק, לצבוע או לסמן במחברת לפי משימה מונחית. באופן מצטבר המחברת או היומן יתמלאו בחוויות ובדברים המסובבים אותם בחוץ.
תלמידים בכיתות גבוהות יכולים למלא יומן מסע ודרכו לעבוד על מיומנויות כתיבה.

 למה? 

כתיבה, ציור ועיבוד של מה שקרה לאורך יום הלמידה בחוץ מאפשר למקד את החוויה לכדי ביצוע הבנה מסויים. סיכום יום מהסוג הזה אפשר גם "לקחת" בחזרה לתוך הכיתה - להשתמש בחומרים שהתלמידים מייצרים במחברות ולעבוד איתם בפיתוח מיומנויות חקר, כתיבה, הבעה ועוד.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27082

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: לבד
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 5-10 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים