סיכום בקבוצות קטנות
מסכמים בצורה יצירתית את מה שלמדו בחוץ ומציגים את התוצר לשאר הקבוצות.
מה עושים המורים
- משוחח עם התלמידים על הדרך הטובה ביותר לסכם את הפעילות. מכין הנחיות ברורות בכתב לסיכום.
- משתתף בדיון הסיכום של כל קבוצה.
- מכין מראש שאלות המאפשרות דיון ורפלקציה ומדרבנות לפעילות או חשיבת המשך.
- משקלל את כל הסיכומים והתובנות להצגה במפגש בכיתה או במרחב החוץ כיתתי.
הוראות לתלמידים
- משוחחים על הפעילות בה השתתפו,נעזרים בתיעוד ומכינים סיכום לפי הנחיות שניתנו או סוכמו מראש.
- תלמידי הקבוצות יושבים במרחבים הפתוחים,מסכמות לפי הנחיות כתובות את הפעילות.
- תלמידי הקבוצה מסכמים את הפעילות באופן יצירתי, עליו הם מחליטים כקבוצה, בעזרת חומרים מהטבע, הצגת ממצאים במקום הפעילות או/ו נעזרים בציוד שהובא מבית הספר.
- תלמידי הקבוצה מסכמים ב-1-2 שקופיות את ממצאיהם מהן יוצרים מצגת שיתופית בכיתה.
 למה? 
- סיכום בקבוצות מאפשר לכל חברי הקבוצה להתחבר לתובנות מהפעילות.
- לחדד את הנלמד ולאפשר קישור בלתי אמצעי לטבע.
- מאפשר לתלמידים לחשוב על תפקודם האישי ובקבוצה.רעיונות לסבב יצירתי:
סבב בין תלמידי הקבוצה (לבקש נימוק קצר לכל תשובה)
מה הדבר הכי מפתיע שלמדת במשימה?
מה החלק של המשימה שהכי אהבת?
על איזה חלק מהמשימה היית מוותר ?
מהו המקום שבו היית במשימה אליו היית רוצה לשוב?
חשבו על דרך הצגה קצרה וקולעת של ממצאי/תוצרי/תובנות המשימה לקבוצה אחרת.
תכננו כקבוצה המשך לפעילות.
https://teacher.jlm.org.il/popups/27084
שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
טקס אוסקר החינוך הירושלמי 2023
בואו לראות את טקסט האוסקר הירושלמי שלנו
לוח אירועים
מורים -הורים
ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות
תוכניות חינוכיות
כנסו להכיר את כל התוכניות החינוכיות שיש למנחי להציע למורים, מנהלים ותלמידים
תוכניות חינוכיות