/
/
/
סיכום בקבוצות קטנות

סיכום בקבוצות קטנות

מסכמים בצורה יצירתית את מה שלמדו בחוץ ומציגים את התוצר לשאר הקבוצות.

מה עושים המורים

  • משוחח עם התלמידים על הדרך הטובה ביותר לסכם את הפעילות. מכין הנחיות ברורות בכתב לסיכום.
  • משתתף בדיון הסיכום של כל קבוצה.
  • מכין מראש שאלות המאפשרות דיון ורפלקציה ומדרבנות לפעילות או חשיבת המשך.
  • משקלל את כל הסיכומים והתובנות להצגה במפגש בכיתה או במרחב החוץ כיתתי.

הוראות לתלמידים

  • משוחחים על הפעילות בה השתתפו,נעזרים בתיעוד ומכינים סיכום לפי הנחיות שניתנו או סוכמו מראש.
  • תלמידי הקבוצות יושבים במרחבים הפתוחים,מסכמות לפי הנחיות כתובות את הפעילות.
  • תלמידי הקבוצה מסכמים את הפעילות באופן יצירתי, עליו הם מחליטים כקבוצה, בעזרת חומרים מהטבע, הצגת ממצאים במקום הפעילות או/ו נעזרים בציוד שהובא מבית הספר.
  • תלמידי הקבוצה מסכמים ב-1-2 שקופיות את ממצאיהם מהן יוצרים מצגת שיתופית בכיתה.

 למה? 

  • סיכום בקבוצות מאפשר לכל חברי הקבוצה להתחבר לתובנות מהפעילות.
  • לחדד את הנלמד ולאפשר קישור בלתי אמצעי לטבע.
  • מאפשר לתלמידים לחשוב על תפקודם האישי ובקבוצה.רעיונות לסבב יצירתי:
    סבב בין תלמידי הקבוצה (לבקש נימוק קצר לכל תשובה)
    מה הדבר הכי מפתיע שלמדת במשימה?
    מה החלק של המשימה שהכי אהבת?
    על איזה חלק מהמשימה היית מוותר ?
    מהו המקום שבו היית במשימה אליו היית רוצה לשוב?
    חשבו על דרך הצגה קצרה וקולעת של ממצאי/תוצרי/תובנות המשימה לקבוצה אחרת.
    תכננו כקבוצה המשך לפעילות.

https://teacher.jlm.org.il/popups/27084

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים