סיכום בקבוצות קטנות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
מסכמים בצורה יצירתית את מה שלמדו בחוץ ומציגים את התוצר לשאר הקבוצות.
מה עושים המורים
- משוחח עם התלמידים על הדרך הטובה ביותר לסכם את הפעילות. מכין הנחיות ברורות בכתב לסיכום.
- משתתף בדיון הסיכום של כל קבוצה.
- מכין מראש שאלות המאפשרות דיון ורפלקציה ומדרבנות לפעילות או חשיבת המשך.
- משקלל את כל הסיכומים והתובנות להצגה במפגש בכיתה או במרחב החוץ כיתתי.
הוראות לתלמידים
- משוחחים על הפעילות בה השתתפו,נעזרים בתיעוד ומכינים סיכום לפי הנחיות שניתנו או סוכמו מראש.
- תלמידי הקבוצות יושבים במרחבים הפתוחים,מסכמות לפי הנחיות כתובות את הפעילות.
- תלמידי הקבוצה מסכמים את הפעילות באופן יצירתי, עליו הם מחליטים כקבוצה, בעזרת חומרים מהטבע, הצגת ממצאים במקום הפעילות או/ו נעזרים בציוד שהובא מבית הספר.
- תלמידי הקבוצה מסכמים ב-1-2 שקופיות את ממצאיהם מהן יוצרים מצגת שיתופית בכיתה.
 למה? 
- סיכום בקבוצות מאפשר לכל חברי הקבוצה להתחבר לתובנות מהפעילות.
- לחדד את הנלמד ולאפשר קישור בלתי אמצעי לטבע.
- מאפשר לתלמידים לחשוב על תפקודם האישי ובקבוצה.רעיונות לסבב יצירתי:
סבב בין תלמידי הקבוצה (לבקש נימוק קצר לכל תשובה)
מה הדבר הכי מפתיע שלמדת במשימה?
מה החלק של המשימה שהכי אהבת?
על איזה חלק מהמשימה היית מוותר ?
מהו המקום שבו היית במשימה אליו היית רוצה לשוב?
חשבו על דרך הצגה קצרה וקולעת של ממצאי/תוצרי/תובנות המשימה לקבוצה אחרת.
תכננו כקבוצה המשך לפעילות.
https://teacher.jlm.org.il/popups/27084
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: חוץ כתתי
אופן הלמידה: קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: ללא תלות טכנולוגית
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בעל פה