חשיבה ביקורתית

עורכים דיון בקבוצה על דילמה/ נושא , ארוע  שהמורה הגדיר , מביעים עמדה באמצעות meme

מה עושים המורים 

  • מחלק את הכיתה לקבוצות של 4-6 תלמידים בחדר דיון 
  • מגדיר את הדילמה / נושא הדיון  והתוצר 
  • מגדיר לוח זמנים 
  • יוצר סביבה שיתופית אליה יעלו התוצרים

הוראות לתלמידים? 

  • מחלקים תפקידים בקבוצה  :
  1. בוחרי תמונה
  2. קופרייטר ( מנסחי את הכיתוב מתחת לתמונה )
  • משתתף פעיל שתורם את חלקו לפי הגדרת המשימה
  • מעלים את התוצר לסביבה השיתופית 
  •  בוחרים את התלמיד שיציג את התוצר במליאה 

 למה? 

  • משימה שיתופית עוזרת לתלמידים לתרגל עבודת צוות 
  • עוזרת למקד את הלמידה ומציבה בפני התלמידים אתגר
  • דורש מהתלמידים חשיבה על יצירת תוצרה עם מסר ברור ומדויק

https://teacher.jlm.org.il/popups/35057

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון | חברתי רגשי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות
ברגלים-נעים ללכת בעיר

הסטודיו של ביתא

תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
הסטודיו של ביתא

משחוק בלמידה

בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים
ארגז כלים
משחוק בלמידה