בודקים הבנה
מורה בפתיחת השיעור שולח לתלמידים שאלון.
שמטרתו: בדיקת ידע שנלמד
מה עושים המורים
- מנסחים שאלות על הידע שהבנתו היא החשובה ביותר להמשך הלמידה
- בונים מהשאלות שאלון דיגיטלי עם משוב מיידי
- השאלון יופיע לתלמידים בכיתה הוירטואלית כמשימה אישית עליה יקבל משוב מיידי
- המורה והתלמידים יוכלו לצפות בתוצאות הכיתתיות והאישיות ולהסיק אילו נקודות צריך לחזק
הוראות לתלמידים
בפתיחת השיעור מקבלים את הקישור לשאלון כמשימה אישית ועונה עליו
- ענו על השאלון, ובדקו את רמת הידע אליו הגעתם בעזרת משוב מיידי שקיבלתם
- כיתבו למורה את הנושאים שהייתם רוצים לחזור וללמוד
למה?
- לבסס את ידיעת החומר.
- לאתר תלמידים שלא קלטו את הידע בשיעורים הקודמים.
- לקיים דיונים שמבוססים על ידע.
- שאלונים עם משוב מיידי מאפשרים לתלמידים באופן מידי לדעת מה מצבם בהתייחס לידע שנלמד
https://teacher.jlm.org.il/popups/35091
שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: וירטואלי | בכיתה | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה | זוגות | קבוצה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | מתמטיקה | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
מסכמים
דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.
ארגז כלים
סביבת ענן – גוגל קלאסרום
בואו ללמוד על סביבת הענן ולקבל כלים ומדריכים לעבד עם גוגל קלאסרום
שגרה דיגיטלית
למידה רב חושית
דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים
ארגז כלים