שאלות לחשיבה
בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.
מה עושים המורים
- בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
- בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג
- כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב
הוראות לתלמידים
- שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
- שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?
שימו לב!
ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות
למה?
- לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
- ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
- ליצור סקרנות אצל התלמידים.
https://teacher.jlm.org.il/popups/35092
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
טקס אוסקר החינוך הירושלמי 2023
בואו לראות את טקסט האוסקר הירושלמי שלנו
לוח אירועים
ארגז הכלים הפדגוגי
אוצר שלם של רעיונות לגיוון השיעור ושילוב טכנולוגיה בלמידה
ארגז כלים
ח'רבת ארזה, חוות דעת
העפלה של פרפרים היא תופעה בה פרפרים עולים למקומות גבוהים כדי למצוא בני ובנות זוג.
מוזמנים להגיע לח'רבת ארזה לצפות
חוות דעת