שאלות לחשיבה
בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.
מה עושים המורים
- בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
- בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג
- כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב
הוראות לתלמידים
- שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
- שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?

שימו לב!
ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות


למה?
- לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
- ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
- ליצור סקרנות אצל התלמידים.
https://teacher.jlm.org.il/popups/35092
שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

שעור סנכרוני פעיל מרחוק
מתודות ורעיונות להוראה בלמידה מרחוק. באצעותם נהפוך את הלמידה לפעילה וחוויתית.

ארגז כלים
Make it Open
מיזם בינלאומי נועד לסייע למורות ולמורים לקדם למידת STEM

תוכניות חינוכיות
למידה עצמאית (א-סנכרונית)
מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית

ארגז כלים