שאלות לחשיבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.

מה עושים המורים 

  • בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
  • בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג 
  • כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב 

 

הוראות לתלמידים 

  • שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
  • שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?
שימו לב!

ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות

 למה? 
  • לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
  • ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
  • ליצור סקרנות אצל התלמידים.

https://teacher.jlm.org.il/popups/35092

מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגז הכלים הפדגוגי

אוצר שלם של רעיונות לגיוון השיעור ושילוב טכנולוגיה בלמידה

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית