שאלות לחשיבה

בפתיחת השיעור המורה מעלה מושג מרכזי ונותן לתלמידים לשאול שאלות עליו במפת חשיבה או בקיר שיתופי.

מה עושים המורים 

  • בוחרים מושג עליו רוצים לבסס דיון או פתיחת נושא חדש
  • בונים קיר שיתופי/ מפת חשיבה שבמרכזו המושג 
  • כתבו על הלוח השיתופי או המפה את הוראות לתלמידים, למשל: כמה שאלות כל אחד נדרש לכתוב 

 

הוראות לתלמידים 

  • שאלו שאלות על פי הוראות המורה במרחב השיתופי שהמורה העלה
  • שימו לב לשאלות ששאלו תלמידים אחרים, האם קיבלתם נקודות נוספות למחשבה?
שימו לב!

ניתן לקיים פעילות זו ללא טכנולוגיה על גיליונות נייר קבוצתיים או על הלוח עם דביקיות

למה?

  • לעורר את התלמידים לחשיבה על נושא השיעור ועודד מעורבות פעילה שלהם.
  • ללמד את התלמידים להעלות שאלות כחלק מתהליך של חקירת נושא.
  • ליצור סקרנות אצל התלמידים.

https://teacher.jlm.org.il/popups/35092

שכבת גיל: רב גילאי | א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | ללא תלות טכנולוגית | מחשב אחד לזוג
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ברגלים-נעים ללכת בעיר

תכנית חינוכית המעודדת הליכה ברגל בשכונה, וגילוי משותף של היתרונות הבריאותיים, הסביבתיים והחברתיים שיש להליכה.
תוכניות חינוכיות
ברגלים-נעים ללכת בעיר

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים
מייצגים דמות

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה
ארגז כלים
ממשיכים ללמוד ולהעמיק