בעד ונגד

המורה נותן לתלמידים טקסט עם תבנית להשוואה של עמדות , יתרונות מול חסרונות ,שונה ודומה

 

מה המורה עושה ? 

  • בוחר טקסט עליו יעבדו התלמידים 
  • משתמש בתבנית של תרשים זרימה או יוצר תבנית מותאמת למטרה 

  מצורפת תבנית להורדה

מה התלמיד עושה ? 

  • קורא את הטקסט 
  • מפענח על פי ההוראות בתבנית שנתן המורה 
שימו לב!

תרשימי זרימה עושים סדר בחשיבה לחלק מהתלמידים ולאחרים שאינם חזותיים קשים לבניה ולפענוח ולכן רצוי לתרגל את השימוש בהם בכיתה או במפגש סינכרוני.

 למה? 

  • איתור מידע  מהטקסט הוא השלב הראשון בדרך להבנתו בצורה מעמיקה.
  • תבניות עוזרות לתלמידים לאתר מידע מהטקסט בצורה מדויקת.
  • כאשר מתרחשת הקנייה של ידע חדש ללא תיווך מורה, משימת איתור ופיענוח הידע  היא הדרך לוודא שהתלמידים אכן רכשו את הידע ומוכנים לעבור לשימוש בידע ברמות חשיבה גבוהות יותר.

https://teacher.jlm.org.il/popups/35100

שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | מרחוק
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | ללא תלות טכנולוגית | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים