לדף הבית

הכנה לבגרות מרחוק

http://youtu.be/06eo_kRt35M

להרשמה כאן


אנשי חינוך יקרים,

אנו נמצאים בתקופה מורכבת, מלאת מתח ואי ודאות, עם יציאה משיגרה ושינויים שמתרחשים מדי יום. בתקופה זו, יותר מתמיד, אתם, אנשי החינוך, מהוים עבור הילדים וההורים כתובת משמעותית, עוגן ותמיכה. רובכם מקיימים קשר עם התלמידים באופן כזה או אחר, אך חשוב לזכור כי גם ההורים זקוקים לידיעה שאתם שם, מלווים את הילדים ואת המשפחה בעת הצורך. זכרו כי הקשר הרגשי קיים, גם אם הנוכחות הפיזית אינה רציפה כפי שהיתה בשיגרת החיים המוכרת. תפקידי המחנך בכתה נמשכים גם כעת, והקבוצה החברתית שהכיתה מהווה – נמשכת, ובמיוחד בתקופה זו היתה זקוקה למנהיגות, ואתם המחנכים מנהיגים את כיתותיכם.

לאור זאת, אנו מציעים מספר כיווני התייחסות :
חשוב שתתקיים פלטפורמה לקשר בין המחנכים והתלמידים (ווצאפ, מייל, זום וכדומה) עם לוח זמנים מובנה וידוע לכולם שבו תתאפשר רציפות הקשר, החיונית בעת זו חשוב שלוח הזמנים יכלול גם זמני שיח ושיתוף וגם זמני למידה פעילה, ובהמשך לצורך לשמירת שיגרה, מומלץ לקיים מעקב על נוכחות התלמידים ולוודא סיבות להעדרות. רישום זה מאפשר העברת מסר של מחוייבות ללמידה ולקבוצה ומסייע להורים בגיוס התלמידים לבניית שיגרה, כמו גם איתור של תלמידים הזקוקים לתשומת לב אישית.

יש חשיבות לאקטיביות של המורים בתכנון למידה עם קבוצת ילדים, מתן משימות משותפות לילדים, והפיכת התלמידים ללומדים פעילים התורמים לקבוצה. חשוב שהמשימות יכללו גם משימות לימודיות אך גם משימות חברתיות מקדמות ערכים פרו-חברתיים, למשל – ליצור סרטון מצחיק לכיתה, פעילות הפגתית וכדומה.

ריכזנו עבורכם רעיונות מרחבי הרשת, שתוכלו להשתמש בעצמכם ולהציע להורים.

בהצלחה!

כיצד מנהלים בית ספר בענן

בית ספר בענן – להפוך משבר להזדמנות

מצגת PPT ובה:

הסבר מהי למידה מרחוק ואיך מקיימים למידה משולבת

הצגת תהליך ההטמעה בבית הספר

התנסות בבניית מערכת שעות שבועית / יומית

התנסות בבניית יחידת למידה

הצגת האתר המוביל לחומרי הוראה ולמידה, לרשות המורים

שאלות ותשובות
ש.  מה האורך של מפגש סינכרוני מומלץ? ת. חצי שעה. כולנו מאבדים קשב די מהר ולכן כדאי לעשות מפגש קצר שהמטרה שלו היא בעיקר לאפשר מפגש שבו רואים גם פנים ושומעים קול. ש. איך אדאג שהתלמידים יבצעו את המשימות שאני שולח להם במחשב?ת. חשוב לתת דד ליין לסיום המשימה, וציון, גם אם סמלי. כך ניתן לתמרץ ולעקוב, וגם לדווח להורים על המצב. ש. האם אני חייב לתת רק משימות דיגיטליות?ת. בכלל לא! ניתן לתת הרבה משימות פיזיות, יצירתיות, או סתם לפתור תרגילים בחוברת. בשביל לדעת שהתלמידים אכן ביצעו את המשימות, כדאי שיצלמו תמונה או וידאו של הכנת המשימה או התוצר. ש. כל ילד ילמד לבד במשך תקופה ארוכה?ת. ניתן לתת לתלמידים הרבה משימות שיתופיות וקבוצתיות, בהן הם יתכננו דברים יחד בטלפון, יתכתבו במסמכים שיתופיים או יכינו תוצר דיגיטלי המורכב מחלק שכל ילד הכין. ש. מה נעשה אם יש בבית רק מחשב אחד, ויש כמה ילדים?ת. מכיוון התלמידים מקבלים בעיקר משימות שניתן לעשות באיזה זמן שבוחרים, ולא שיחות וידאו שחייבות להיות בזמן מסוים, אין בעיה לתת לילדים לעבוד על המחשב בתורות. ש. למי שאין מחשב בבית, מה ניתן לעשות?ת. לעבוד מהפלאפון. כמעט כל אתר ומשימה נפתחים היום מהפלאפון.
כיצד מנהלים ביה"ס בענן – סרטון הדרכה

למידה מרחוק

סביבות למידה:

סרטוני הדרכה קצרים וממוקדים על כניסה למערכת EduIL – Office 365 של מיקרוסופט וקיום למידה מרחוק:

כניסה לסביבת EduIL

http://youtu.be/yLLUfTXYou0

יצירת מפגש מרחוק ב- Teams

http://youtu.be/70L6pokfffo

שיוך תלמידים ומורים לקבוצה

http://youtu.be/MfTLhK4iEnU

יצירת מטלות ב-Teams

http://youtu.be/yLLUfTXYou0

סרטוני הדרכה לשימוש בסביבת  Google

איך מתחילים – הדרכה

http://youtu.be/RtEmnhrNg70

כניסה ויצירת כיתה

http://youtu.be/hEE5P2j9PHQ

פלייליסט סרטוני הדרכה

http://youtu.be/iJA30o6rwdU

הוספת חומר לימוד

http://youtu.be/hEE5P2j9PHQ

סרטוני הדרכה לשימוש  בכיתות וירטואליות

כיתה וירטואלית ב ZOOM

http://youtu.be/IeMiho1VORg

כיתה וירטואלית  Google Meet

http://youtu.be/DlSu5mFol5w

סביבה ללמידה אינטראקטיבית Nearpod

http://youtu.be/jQWFVYrPJnc
איך בונים משימות ללמידה מרחוק

פעילות א-סינכרונית- הכוונה היא לפעילות מקוונת/ וירטואלית או כזו שאיננה קשורה לטכנולוגיה 

פעילות סינכרונית- הכוונה היא לשידורי חי / כולם באותו הזמן.

בנק כלים ומשחקים דיגיטליים להכנת תכנים

כלים

משחקים

מדריכים למורה

איך מעבירים שיעור חינוך מרחוק

חומרים לבית ספר יסודי

סרטון המסביר על הקורונה לילדי היסודי

שיעורי מיינדפולנס לכל הגילאים, 

טיפים לשיעור זום מוצלח

התמודדות רגשית בימי קורונה

מדריך לצוות החינוכי

כיצד להגיב באופן יעיל למשבר הקורונה

טיפים חשובים ללמידה מרחוק:

תומר ברץ1
תומר ברץ2
תומר ברץ3
תומר ברץ4

קודם
הבא

הדרכות מכון מופ"ת – פדגוגיה של למידה מרחוק

http://youtu.be/9LLhhHEXskwhttp://youtu.be/AoOCip6sGc8

בקרוב…

הדרכה ליצירת סרטונים ללמידה מרחוק

http://youtu.be/mrwZMfA9pTYhttp://youtu.be/E26jgkJD9x4http://youtu.be/YneHJTFmsEIhttps:/http://youtu.be/UhbOMn5dczg/youtu.be/mrwZMfA9pTYhttp://youtu.be/bdI_iWY7icshttp://youtu.be/YneHJTFmsEI

לכל שאלה או עזרה בנושא הטכנופדגוגיה:

[email protected]

תוכן וספרים דיגיטלים

ספרי לימוד דיגטילים

אתרי תוכן ופעילות אינטראקטיבית

מאגר תכנים לפי תחומי ידע:

כללי

שיעור פתוח:
5000 סרטונים לימודיים קצרים ובעברית, מאורגנים לפי תכנית הלימודים.

אז מה יש באתר?

1900 סרטונים במתמטיקה ➕➖➗✖

1600 סרטונים בפיזיקה?

460 סרטונים בתנ"ך ??

260 סרטונים בהיסטוריה ?

250 סרטונים במדעי המחשב ?

50 סרטונים בספרות?

190 סרטונים באזרחות ?למה זה טוב? ליצירת מטלות למידה מקוונות, 

לסיוע לתלמידים שלא

מבינים נושא משהו,

לבניית שיעורים הפוכים,

ולגיוון שיעורים סינכרוניים. האתר נבנה בהתנדבות,

הוא ללא עלות, ללא פרסומות 

ובקוד פתוח.

עברית

היסטוריה

מדעים

תנ"ך

חשבון

אומנות

הרשמה לוובינרים הקרובים



18
Mar

יצירת משימות בסביבת
אופיס 365

לכניסה לשידור


19
Mar

איך מעבירים שיעור חינוך – למורי היסודי

לכניסה לשידור

רשת למידה מקצועית

בלוגים של מורים למורים:

שם הבלוג נושא שם המחבר.ת

כלים קטנים גדולים

כלים דיגיטלים ללמידה

אפרת מעטוף

פרסונה

פודקאסט חינוכי

ניב מורגנשטרן

חינוך גמיש

בלוג חינוך ולמידה

שרון רמון

חינוך מואר

בלוג פייסבוק על אימון חינוכי

פזית סוקלר

WEB2ENGLISH

כלים מקוונים למורים לאנגלית

עירית מרחב

גוגל לכיתה

כלים דיגיטליים להוראה

עירית מרחב

זינוק לחינוך

חדשנות פדגוגית

הילי זאוורו

Digitally yours

ולוג למורים לאנגלית

אדל ראמר

דוגמאות של למידה מרחוק מהשטח:

http://youtu.be/1nPNmj9Mtbkhttp://youtu.be/XmfbDi7LtEQhttp://youtu.be/k-i9nN6-zhEhttp://youtu.be/OeJ7eHlJ7DQ

שלחו גם אתם סרטון של בית הספר… ונפרסם

דפי פייסבוק רלוונטיים מתעדכנים וקבוצות ברשת

יש לך מה להוסיף?

תגובות. רעיונות. שיח – שתפו והגיבו כאן למטה:

בדיקה ימין

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

asdasd
<