אוספים וכופלים
התלמידים ייעזרו באמצעי המחשה מהחוץ כדי להבין את משמעות הכפל והחילוק ויכתבו שאלות מילוליות מתאימות בעקבות תרגילים
פתיחת השעור - אוספים פריטים
ננחה את התלמידים לאסוף כל אחד 10 פריטים זהים מהמצאי הטבעי שבסביבה. למשל : 10 עלים, 10 אצטרובלים, 10 אבנים.
על מנת ליצור עושר של פריטים לתרגילים בשלב הבא, ולהניח אותם בסלסלה במרכז המחצלת.
נניח את הפריטים במרכז ונקרא כל פעם בשם של פריט אחר מהסלסלה, מי שאספו אצטרובלים- שירימו יד! מי שאספו אבנים- שירימו יד!
לבסוף, נודה לכולם על האיסוף.
גוף השיעור: יוצרים תרגילים
ננחה את התלמידים במשימה- להרכיב ולבנות תרגילי כפל בעזרת הפריטים שאספנו ולכתוב שאלות מילוליות.
שלב 1 – הילדים ייקחו פריטים מהערמה המרכזית, ימיינו את הפריטים שבחרו לקבוצות לפי סוג.
שלב 2 – התלמידים יבחרו פריטים (מאותו הסוג) איתם ירצו לבנות תרגילים.
שלב 3 – יצירה של תרגיל כפל ותרגיל חיבור השקול בעזרת הפריטים.
שלב 4 – כתיבת התרגילים במחברת.
שלב 5 – כתיבת שאלה מילולית בעקבות התרגילים (בכתה א' יציירו את הבעיה).
איפה? בחוץ, במליאה
סיכום השיעור: פותרים במליאה
במליאה – נציג מכל קבוצה יקריא את השאלה המילולית שכתבו, ושאר תלמידי הכיתה יפתרו אותה .
נערוך רפלקציה – מה למדתי על עצמי? מה למדתי על הנושא?