/
/
אוספים וכופלים

אוספים וכופלים

התלמידים ייעזרו באמצעי המחשה מהחוץ כדי להבין את משמעות הכפל והחילוק ויכתבו שאלות מילוליות מתאימות בעקבות תרגילים

כיתות א-ד
תחום דעת: מתמטיקה
כיתה: א, ב, ג, ד
מערך בודד
מיקום: בחוץ
מיומנויות: הבעה בכתב, חשיבה יצירתית
מיומנות מרכזית: זיהוי רכיבים וקשרים, הפעלת כלים מתמטיים כדי להגיע לפתרון, ניסוח שאלה מילולית
ציוד: אבנים, מקלות, עלים, אצטרובלים וכל מה שיש בסביבה, מחברת וכלי כתיבה
קבצים

פתיחת השעור - אוספים פריטים

ננחה את התלמידים לאסוף כל אחד 10 פריטים זהים מהמצאי הטבעי שבסביבה. למשל : 10 עלים, 10 אצטרובלים, 10 אבנים.

על מנת ליצור עושר של פריטים לתרגילים בשלב הבא, ולהניח אותם בסלסלה במרכז המחצלת.

 נניח את הפריטים במרכז ונקרא כל פעם בשם של פריט אחר מהסלסלה, מי שאספו אצטרובלים- שירימו יד! מי שאספו אבנים- שירימו יד!

לבסוף, נודה לכולם על האיסוף.

גוף השיעור: יוצרים תרגילים

ננחה את התלמידים במשימה- להרכיב ולבנות תרגילי כפל בעזרת הפריטים שאספנו ולכתוב שאלות מילוליות.

שלב 1 – הילדים ייקחו פריטים מהערמה המרכזית, ימיינו את הפריטים שבחרו לקבוצות לפי סוג.

שלב 2 –  התלמידים יבחרו פריטים (מאותו הסוג) איתם ירצו לבנות תרגילים.

שלב 3 – יצירה של תרגיל כפל ותרגיל חיבור השקול בעזרת הפריטים.

שלב 4 – כתיבת התרגילים במחברת.

שלב 5 – כתיבת שאלה מילולית בעקבות התרגילים (בכתה א' יציירו את הבעיה).

איפה? בחוץ, במליאה

סיכום השיעור: פותרים במליאה

במליאה – נציג מכל קבוצה יקריא את השאלה המילולית שכתבו, ושאר תלמידי הכיתה יפתרו אותה .

נערוך רפלקציה – מה למדתי על עצמי? מה למדתי על הנושא?

כתבו: לימור דדון (ביה"ס גבעת גונן), אביגיל שושן (משרד החינוך), אושרת אמזלג (ביה"ס זלמן ארן), יעל להמן (חינוך לקיימות, מנח"י)
תחום דעת: מתמטיקה
כיתה: א, ב, ג, ד
מערך בודד
מיקום השיעור: בחוץ
מיומנויות: הבעה בכתב, חשיבה יצירתית
מיומנות מרכזית: זיהוי רכיבים וקשרים, הפעלת כלים מתמטיים כדי להגיע לפתרון, ניסוח שאלה מילולית
ציוד: אבנים, מקלות, עלים, אצטרובלים וכל מה שיש בסביבה, מחברת וכלי כתיבה