
סינון
מחפשים רעיונות לגיוון השיעור
תוצאות סינון
אוריינטציה במרחב
חדר בריחה
מורה מזמין
עבודה בקבוצות


שיעורים לדוגמא
ממשיכים ללמוד ולהעמיק


הצעה לשיעור

נתחיל בהיכרות עם החומר שכבר נלמד בעזרת תמונות, נעמיק את הלמידה על ידי קריאת טקסט וביאור מילים קשות ונסכם ונוודא את ההבנה על ידי תרשים זרימה
בכיתה
מחשב לכל תלמיד או זוג
מצגת עם תמונות והסבר, טקסט וענן מילים, תרשים זרימה


פתיחה
לבד או בזוגות
- 10 דקות
נזכרים בעזרת תמונות – כל תלמיד מקבל שקופית עם שאלה ושלש תמונות, בוחר בתמונה שהיא התשובה הנכונה, וגורר את התמונה הצידה, לבדיקה עצמית.


גוף השיעור
לבד או בזוגות
- 20 דק'
תלמיד קורא טקסט , כותב את המילים הלא מובנות בענן המילים , ביחד במליאה מפרשים את המילים


סיכום
בזוגות
- 15 דק'
מוודאים הבנה – בזוגות מארגנים את ההמידע מהטקסט בתרשים זרימה ומגישים למורה
יצירה בעקבות למידה


הצעה לשיעור

בעקבות הלמידה מגיעה היצירה. בהתחלה נקיים סיעור מוחות בעזרת שאילת שאלות. נעבור לעבוד בסביבה שמאפשרת לבחור דמות ולדון בנושא מנקודת מבטה, ולסיכום ניצור כרזה שתעביר את המסר של הדמות
בכיתה
מחשב לכל זוג
מפת חשיבה/ קיר שיתופי , קישור לסביבת העבודה


פתיחה
בזוגות
- 5 דק'
המורה מעלה נושא / מושג מרכזי , תלמידים שואלים שאלות על מפת חשיבה או קיר שיתופי


גוף השיעור
ברביעיות
- 20 דק'
עובדים בסביבת to be education כל זוג בוחר דמות , כותבים חמישה טיעונים להצדקת עמדתה ומנהלים דיון עם הזוג השני


סיכום
בזוגות
- 20 דק'
בזוג- מתמצתים ומדייקים את המסר של הדמות שלנו, מעצבים כרזה ב- canva
תלמידים מובילים שיעור


הצעה לשיעור

תלמידים לומדים עצמאית- תלמיד נזכר בעזרת שאלות בידע קודם, לומד בעזרת סרטון ושאלות ידע חדש. בסיכום כל תלמיד יענה על שאלה אחת בנאום מעלית וניצור מאגר של תשובות מוקלטות.
בבית או בכיתה
מחשב לכל תלמיד
שאלון מקוון , מקליט/ מוצא סרטון , סביבה שיתופית


פתיחה
לבד או בזוגות
- 5-7 דק'
עונים על שאלון ידע , נזכרים בשיעור הקודם


גוף השיעור
לבד או בזוגות
- 20 דק'
מורה יוצר או מוצא סרטון על הנושא , תלמיד צופה בסרטון ועותב שאלות ומעלה אותם לסביבה שיתופית


סיכום
לבד או בזוגות
- 20 דק'
תלמיד בוחר שאלה מהלוח השיתופי, עונה עליה בנאום מעלית , מקליט את עצמו ומעלה לסביבה שיתופית
לומדים נושא חדש


הצעה לשיעור

שיעור פתיחה הוא הזדמנות לחבר את התלמידים לנושא החדש ולסקרן אותם. הפאזל שיבנו יעורר את סקרנותם, חיפוש המידע יאתגר אותם והדיון המסכם יאפשר להם לבטא את מה שלמדו והבינו.
בכיתה
מחשב לכל שני תלמידים
פאזל דיגיטלי, קיר שיתופי, מאגר מידע


פתיחה
בזוגות
- 10 דק'
עובדים בזוגות ומרכיבים פאזל של תמונה/ מפה/ שאלה. נותנים כותרת לנושא


גוף השיעור
לבד, בזוגות
- 20 דק'
שואלים שאלה על הכותרת , מחפשים תשובה במאגר מידע שהמורה יצר , כותבים את התשובה על הלוח השיתופי וקוראים את השאלות והתשובות של חבריהם. מאגרי מידע מומלצים


סיכום
בזוגות ובמליאה
- 15 דק'
מורה מעלה דילמה בקיר השיתופי, תלמידים כותבים טיעוני בעד או נגד, מתקיים דיון בכיתה
לומדים ביחד ב- 90 דקות


הצעה לשיעור

לומדים בקבוצה- כורים מידע מהויקפדיה להכרות עם המושג המרכזי,מבצעים תת משימות במקביל ,לסיכום מעריכים עבודה של קבוצה אחרת.
בכיתה- בקבוצות
מחשב לכל תלמיד
מושגים לחקירה, פרויקט ללמידה מעמיקה, מחוון להערכת עמיתים


פתיחה
בקבוצה
- 20 דק'
מחפשים ביחד מידע על נושא בעזרת משחק ויקיפדיה


גוף השיעור
בקבוצות
- 40 דק'
מקבלים משימה, מחלקים לתת משימות ומבצעים אותם במקביל בסביבה השיתופית


סיכום
בקבוצה
- 20 דק'
תלמידים מחליפים בינהם תוצרים ומבצעים משוב מקדם בעזרת מחוון.