/
/
סימני הסתיו- מדעים

סימני הסתיו- מדעים

היכרות עם סימני הסתיו השונים. נלמד עם התלמידים על מאפייני הסתיו בכיתה ונצא לפעילות בתחנות סביב מאפייני הסתיו

תחום דעת: מעגל השנה, מדע וטכנולוגיה
כיתה: א, ב, ג, ד, ה, ו
מיקום: בחוץ
מיומנויות: לומד עצמאי

פתיחה בכיתה

נדבר על מאפייני הסתיו, מה אנחנו רואים בחוץ? שינוי מזג אוויר, שלכת, חלזונות, ציפורים נודדות, חצבים, נביטה של זרעים, פירות יבשים של עצי סרק (אלון, אורן, אזדרכת ועוד) ונחלק את התלמידים לקבוצות

גוף השיעור

שלב א': איתור סימני סתיו- נצא החוצה ונבקש בזמן מוגדר מהילדים לחפש כמה שיותר סימני סתיו- לפי מה שכל ילד מביא (חלוקה לקבוצות). 

 

שלב ב': עבודה בתחנות

נעבוד עם התלמידים בתחנות, ניתן לתלמידים דף מראש עם כל התחנות ועליהם לעבור בין התחנות ולהשלים אותם- כאשר כל תחנה היא כ-10 דקות עבודה (או אפשרות להערכת הזמן למספר מצומצם של תחנות כדי ליצור העמקה). 

 

שלכת – יצירה עם העלים / העתקה של הסמטריה / למצוא עוד 3 דברים בטבע שיש להם אותה צורה שהם לא עלה או משהו באותו צבע  דפים וטושים.

חלזונות– להתבונן בקונכיה ועל הצבעים שלה – לחפש עלים בצבע הקונכיה ולהסוות את השבלול שכמעט ולא יראו אותו על דף לבן.

פירות סרק– איסוף פירות סרק שונים- מה דומה ומה שונה בינהם כתיבה או ציור

נביטה : התבוננות עם זכוכית מגדלת על מס העלים, מדידה עם סרגל ועוד כתיבה על דף

סיכום

תערוכה של סתיו, התלמידים עוברים בין הקבוצות ורואים את התוצרים. 

משחק סיום: להעביר חבל או כדור בין שני סימנים שנמצאו ומה הקשר בינהם

הערות וטיפים

המשך: לדבר על כל אחד למה הוא מופיע בסתיו. 

לכיתה א-ב נבחר תחנה אחת- למשל יצירה עם עלי שלכת הדבקה של עלים ליצירת חיות, קליעה של אצטרובלי בראש לסל ועוד

כתבו: אביב קרקולי, בית ספר אגרון
תחום דעת: מעגל השנה, מדע וטכנולוגיה
כיתה: א, ב, ג, ד, ה, ו
מיקום השיעור: בחוץ
מיומנויות: לומד עצמאי