ארגון למידה עצמאית
תכנון למידה עצמאית: מחלקים את החומר למקטעים קצרים ומחליטים מה יילמד בצורה סינכרונית ומה בצורה א-סינכרונית על פי עקרונות של מיקרו למידה.
מה עושים המורים
למידה א-סינכרונית - למידה עצמאית של התלמידים כאשר המורה זמין לעזרה אישית.
תכנון למידה עצמאית :
- חלוקת המידע ליחידות מידע קטנות
- ארגון תהליך הלמידה - קביעת זמנים עבור למידה סנכרונית ולמידה א-סנכרונית
- יצירת משימות א-סנכרוניות והקצאתם לתלמידים בכיתה הוירטואלית
- בניית מפגשים סינכרונים פעילים לכל הכיתה או לקבוצות למידה
הוראות לתלמידים
- מקבלים מבנה ברור של תהליך הלמידה
- מתכננים את הלמידה בהתאם ללוח הזמנים והמשימות שקיבלו
- מבצעים משימות ומתמודדים עם חומר חדש באופן עצמאי, עובדים לבד או בקבוצה ומגישים את המשימות.
- נעזרים במורה לפי הצורך
 למה? 
- מהלך של למידה עצמאית בהובלה של תלמידים מאפשר להם לתרגל מיומנות של לומד עצמאי
- כשתלמיד נדרש לאחריות על תהליך הלמידה הדבר יוצר מעורבות של התלמידים .
- כשהלמידה העצמאית היא בזוגות או בשלשות זה יוצר קשר בין התלמידים שרואים את התשובות של חבריהם.
- מאפשר למורה לזהות עם מי מהתלמידים חשוב ליצור קשר פרטני אחרי המפגש.
https://teacher.jlm.org.il/popups/21839
שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: הכנה וארגון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
מסכמים
דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.
ארגז כלים
אוריינות דיגיטלית
מיומניות דיגיטליות ורכישת ידע באמצעות הטכנולוגיה
שגרה דיגיטלית
נושא: משבר האקלים
מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות