/
/
/
ארגון למידה עצמאית
ארגון למידה עצמאית
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מחלקים את החומר למקטעים קצרים ומחליטים מה יילמד בצורה סינכרונית ומה בצורה א-סינכרונית על פי עקרונות של מיקרו למידה.

מה עושים המורים

  • למידה א-סינכרונית - למידה עצמאית של התלמידים כאשר המורה זמין לעזרה אישית
  • חלוקת המידע ליחידות מידע קטנות
  • ארגון תהליך הלמידה - קביעת זמנים עבור למידה סנכרונית ולמידה א-סנכרונית
  • יצירת משימות א-סנכרוניות והקצאתם לתלמידים בכיתה הוירטואלית
  • בניית מפגשים סינכרונים פעילים לכל הכיתה או לקבוצות למידה

הוראות לתלמידים

  • מקבלים מבנה ברור של תהליך הלמידה,
  • מתכננים את הלמידה  בהתאם ללוח הזמנים והמשימות שקיבלו
  • מבצעים משימות ומתמודדים עם חומר חדש באופן עצמאי, עובדים לבד או בקבוצה ומגישים את המשימות.
  • נעזרים במורים לפי הצורך

 

 למה? 
  • מהלך של למידה עצמאית בהובלה של תלמידים מאפשר להם לתרגל מיומנות של לומד עצמאי
  • כשתלמיד נדרש לאחריות על  תהליך הלמידה הדבר יוצר מעורבות של התלמידים .
  • כשהלמידה העצמאית היא בזוגות או בשלשות זה יוצר קשר בין התלמידים שרואים את התשובות של חבריהם.
  • מאפשר למורה לזהות עם מי מהתלמידים חשוב ליצור קשר פרטני אחרי המפגש.

https://teacher.jlm.org.il/popups/21839

חלקי השיעור: הכנה וארגון
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה | לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לוח ארועים

מגוון ארועים למורים הירושלמים

מייצגים דמות

דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם

סביבת ענן – גוגל קלאסרום

בואו ללמוד על סביבת הענן ולקבל כלים ומדריכים לעבד עם גוגל קלאסרום