ארגון למידה עצמאית
תכנון למידה עצמאית: מחלקים את החומר למקטעים קצרים ומחליטים מה יילמד בצורה סינכרונית ומה בצורה א-סינכרונית על פי עקרונות של מיקרו למידה.
מה עושים המורים
למידה א-סינכרונית - למידה עצמאית של התלמידים כאשר המורה זמין לעזרה אישית.
תכנון למידה עצמאית :
- חלוקת המידע ליחידות מידע קטנות
- ארגון תהליך הלמידה - קביעת זמנים עבור למידה סנכרונית ולמידה א-סנכרונית
- יצירת משימות א-סנכרוניות והקצאתם לתלמידים בכיתה הוירטואלית
- בניית מפגשים סינכרונים פעילים לכל הכיתה או לקבוצות למידה
הוראות לתלמידים
- מקבלים מבנה ברור של תהליך הלמידה
- מתכננים את הלמידה בהתאם ללוח הזמנים והמשימות שקיבלו
- מבצעים משימות ומתמודדים עם חומר חדש באופן עצמאי, עובדים לבד או בקבוצה ומגישים את המשימות.
- נעזרים במורה לפי הצורך
למה?
- מהלך של למידה עצמאית בהובלה של תלמידים מאפשר להם לתרגל מיומנות של לומד עצמאי
- כשתלמיד נדרש לאחריות על תהליך הלמידה הדבר יוצר מעורבות של התלמידים .
- כשהלמידה העצמאית היא בזוגות או בשלשות זה יוצר קשר בין התלמידים שרואים את התשובות של חבריהם.
- מאפשר למורה לזהות עם מי מהתלמידים חשוב ליצור קשר פרטני אחרי המפגש.
https://teacher.jlm.org.il/popups/21839
שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: הכנה וארגון
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | טבלט+גישה לאינטרנט | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | יצירתיות
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
שיח רלפקטיבי
סיכום יום, מדברים ומשתפים מה הרגשנו, מה למדנו ומשתפים את הכיתה
ארגז כלים
נושא: משבר האקלים
מאגר תכנים וחומרי הוראה בנושא "משבר האקלים", מגוון תכניות חינוכיות, מאגר חומרים (סרטונים, פודקאסטים, מערכי שיעור ועוד)
תוכניות חינוכיות
מורים -הורים
ביחידת ההורות של מנח"י נותנים למורים מענים סביב סוגיית תקשורת בונה אמון בין הורים למערכת החינוך. כנסו לראות
תוכניות חינוכיות