התאמה אישית

קוראים, צופים ועונים על שאלות

מה עושים המורים

  • המורה יוצר "בוחן" forms שבו כל שאלה נפתחת עם היכרות של פריט מידע אחר. קטע טקסט, ציטוט, סרטון, תמונה, מפה. חשוב ליצור כמה שאלות סביב אותו נושא ולהציג בכל שאלה פריט מידע אחר על אותו הנושא כדי שהתלמיד יבין בצורה מעמיקה.
  • בכל שאלה התלמיד צריך לפענח בעצמו את פריט המידע ולענות על השאלה.
  • המורה יוצר הסתעפויות, כך שדף העבודה מתאים את עצמו לתלמיד. אם התלמיד לא הבין שאלה מסוימת, ההסתעפות תוביל אותה לשאלה דומה המציגה פריט מידע אחר, כך שיוכל לנסות שוב להבין את אותה הנקודה.
  • בסוף המענה על השאלון, התלמיד והמורה מקבלים פירוט מלא של התשובות הנכונות והלא נכונות. לתלמיד יש אפשרות לעשות את השאלון מחדש כדי להבין לעומק את הנקודות שלא הבין בפעם הראשונה.

מה עושה תלמיד ?

  • מפענח ידע חדש
  • עונה על השאלות ורואה האם הוא צדק או טעה.

למה?

הקניה מסוג זה היא הקניה מותאמת אישית. היא מאפשרת לתלמיד לקרוא ולצפות בכל פריט מידע בקצב שלו, לענות על שאלות ולהגיע לשאלה הבאה המתאימה למצב ההבנה שלו.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26616

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

תוכניות חינוכיות

כנסו להכיר את כל התוכניות החינוכיות שיש למנחי להציע למורים, מנהלים ותלמידים
תוכניות חינוכיות
תוכניות חינוכיות

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)

ארגז הכלים הפדגוגי

אוצר שלם של רעיונות לגיוון השיעור ושילוב טכנולוגיה בלמידה
ארגז כלים
ארגז הכלים הפדגוגי