התאמה אישית

קוראים, צופים ועונים על שאלות

מה עושים המורים

  • המורה יוצר "בוחן" forms שבו כל שאלה נפתחת עם היכרות של פריט מידע אחר. קטע טקסט, ציטוט, סרטון, תמונה, מפה. חשוב ליצור כמה שאלות סביב אותו נושא ולהציג בכל שאלה פריט מידע אחר על אותו הנושא כדי שהתלמיד יבין בצורה מעמיקה.
  • בכל שאלה התלמיד צריך לפענח בעצמו את פריט המידע ולענות על השאלה.
  • המורה יוצר הסתעפויות, כך שדף העבודה מתאים את עצמו לתלמיד. אם התלמיד לא הבין שאלה מסוימת, ההסתעפות תוביל אותה לשאלה דומה המציגה פריט מידע אחר, כך שיוכל לנסות שוב להבין את אותה הנקודה.
  • בסוף המענה על השאלון, התלמיד והמורה מקבלים פירוט מלא של התשובות הנכונות והלא נכונות. לתלמיד יש אפשרות לעשות את השאלון מחדש כדי להבין לעומק את הנקודות שלא הבין בפעם הראשונה.

מה עושה תלמיד ?

  • מפענח ידע חדש
  • עונה על השאלות ורואה האם הוא צדק או טעה.

 למה? 

הקניה מסוג זה היא הקניה מותאמת אישית. היא מאפשרת לתלמיד לקרוא ולצפות בכל פריט מידע בקצב שלו, לענות על שאלות ולהגיע לשאלה הבאה המתאימה למצב ההבנה שלו.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26616

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | תרגול | חקר ופתרון בעיות
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 15-20 דק׳ | 20-30 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: איתור מידע | פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית

שגרה דיגיטלית

מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה
ארגז כלים
יצירה בעקבות למידה