חידון שיתופי

מתרגלים ביחד בעזרת חידון או מפה שיתופית

מה עושים המורים

יצירת חידון המבוסס על שליפת ידע בצורה שיתופית וקבלת משוב מיידי בסביבת Quizlet Live

הוראות לתלמידים

יושב בקבוצה עם עוד תלמידים שנבחרו באופן רנדומלי באמצעות המחשב.
המחשב מציג שאלה והוא דן עם שאר חבריו מהי התשובה הנכונה.
אם לא ישתף פעולה עם הקבוצה, הוא יגרום לכלל הקבוצה להפסיד.

 למה? 

  • תרגול שיתופי הוא חווייתי. הוא מאפשר לתלמיד לחזור לידע ביחד עם חברים, להתלבט ביחד על התשובה הנכונה ולא להיבהל גם עם טעה, כיוון שהטעות היא משותפת.
  • הרבה מאוד מהידע שתלמידים זוכרים מגיע מחבריהם ללימודים. התרגול המשותף מאפשר להם להתמודד ביחד עם החומר ולדייק אחד את השני.
  • התלמיד מתמודד עם ידע שהוא כבר מכיר, ומחליף דעות על מנת להגיע לתשובה הנכונה. זו הזדמנות לתרגל בלי להילחץ מהתשובה הנכונה, כיוון שהרעיון הוא להגיע יחד עם החברים לתשובה הנכונה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24360

שכבת גיל: רב גילאי | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לשלושה תלמידים | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: חצי שעה ומעלה
תחום דעת: שפה | מדעי | רב מלל | אמנות
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

הסטודיו של ביתא

תוכנית חינוכית המאפשר מרחב עבודה , לכם המורים, להיפגש עם מורים אחרים ומונטורים וסדנאות והלעזר אחד בשני
תוכניות חינוכיות
הסטודיו של ביתא

שגרה דיגיטלית

מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)