תלמידים מלמדים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הכיתה יוצרת יחד סיכום שיתופי כתוב וחזותי.

התוצר יהיה סיכום מלא של החומר, בו כל זוג תלמידים תרם חלק.

כאשר התלמיד ירצה ללמוד את כל החומר, יהיה לו סיכום מלא שיצר יחד עם כל הכיתה.

מה עושים המורים 

  • פותח מצגת שיתופית ומקצה לכל זוג שתי שקופיות (או יותר לפי אורך הסיכום) במצגת שיתופית כיתתית.
  • נותן לכל ילד או זוג ילדים נושא אחד לסיכום ולכתיבת שאלות חזרה.

הוראות לתלמידים? 

  • מסכמים את הנושא שקיבלו, כותבים שאלות חזרה על הנושא ומעלים אותם למצגת השיתופית.
  • כל זוג מצלם "נאום מעלית" באמצעות flipgrid או בצילום ישיר בסלולרי ומעלה את הצילום של הסרטון למצגת או לסביבת flipgrid.
 למה? 
  • התלמיד אחראי גם להנגיש בצורה טובה ומסודרת את הידע שלו לכלל התלמידים בכיתה. 
  • הוכח בכמה מחקרים כי תלמיד לומד הכי טוב כשהוא מלמד תלמידים אחרים. בנוסף, כך תלמידים מפתחים את מיומנויות ניסוח הידע והחשיבה על הדרך הפשוטה להסביר את הידע שצברו לאחרים.
  • הסיכום המצולם, החתוך לקטעים קצרים מאפשר לתלמידים שלא אוהבים לקרוא הרבה, לצרוך את כל החומר בצורה פשוטה ובזמן המתאים להם.

https://teacher.jlm.org.il/popups/24361

מטרת השיעור: תרגול | יצירה | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור | סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: זוגות | קבוצה | תחנות
משך הפעילות: 10-15 דק׳ | 15-20 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: אפשרי
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | הבעה בעל פה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה

מוודאים הבנה

לאחר שלימדנו נושא חדש, אנחנו רוצים לדעת אם התלמידים שלנו הבינו. יש כאן דרך נחמדה לבדוק את זה

מסכמים

דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.