חידות מתמטיות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

פותחים את השיעור בחידה שניתנת לתלמידים מיד עם כניסתם לכיתה והם יכולים להתחיל לפתור אותה בזמן ההתארגנות של הכיתה ללמידה.

מה עושים המורים 

  • יוצר הרגל של פתיחת שיעור עם חידת חשיבה על החומר הנלמד. 
  • בונה חידות לתלמידים ומקצה אותם לתלמידים בטימס או בגוגל קלאס. 
  • בוחר האם לתת לכל התלמידים אותה חידה או לכל קבוצת תלמידים חידה ייעודית. 
  • יוצר מערך של תגמול לתלמידים שמצליחים לפתור את התרגילים- בונוס לציון או פטור משיעורי בית או אפשרות להציג את הפתרון לפני כל התלמידים. 

הוראות לתלמידים? 

  • נכנס לשיעור ומיד מתחיל באופן עצמאי לפתור את החידה שהמורה הקצה לו.
 למה? 
  • כרטיס כניסה מאפשר לתלמידים להתחיל את הלמידה מיד עם הגיעם לכיתה ולשמש כאירוע מעבר בין ההפסקה לבין הלמידה בשיעור
  •  חידות מעוררות מחשבה יוצרות עניין ואתגר ומעודדות מוטיבציה.

אתרי חידות מתמטיות 

  1. אתר עם חידות רבות - יו- יו 
  2. חידות וחידודים מתא מחוז ירושלים
  3. חידות מתמטיות - מכון וייצמן
  4. חידות  מתמטיות ליסודי
  5. קבוצת פייסבוק -   חידות מתמטיות - בכל יום חידה חדשה
  6.  אתר עם משימות שונות יצירתיות

https://teacher.jlm.org.il/popups/25206

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו'
מטרת השיעור: תרגול
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה

משחוק בלמידה

בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים

שעור סנכרוני פעיל בזום

דרכים שונות בהם התלמידים יכולים להיות מעורבים ופעילים בזמן הלמידה בזום