פיענוח שאלה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

התלמידים מקבלים מחוון שיעזור להם לפענח את הדרישות בשאלה .

מה עושים המורים

משתמשים באחת משתי התבניות המצורפות שמאפשרת לתלמיד לזהות את כל חלקי השאלה , לפענח את הדרישות ובעקבות כך לתכנן את מבנה התשובה שיכתוב

  מצורפת תבנית להורדה

הוראות לתלמידים

  • פענחו את השאלה וזהו את הדרישות והשלבים בשאלה באמצעות התבנית
  • כתבו (אפשר גם בעל פה) את השאלה במילים שלכם
  • תכננו את מבנה התשובה

 

 למה? 
  • דיאלוג של שאלות ותשובות היא הדרך העיקרית שבה תלמידים לומדים ונבחנים. תלמידים רבים לא מצליחים לבנות תשובות " מלאות " בגלל מגוון של סיבות שקשורות לידע קודם, לחוסר הבנה מה בדיוק אני נשאל בשאלה וגם לבעיות הקשורות לכתיבה של תשובה ומהי כוונת המורה בתשובה מלאה. 
  • פיענוח מובנה של שאלה  ,יכולה להקל על התלמידים בתחילת הדרך ולעזור להם לבנות תשובות "מלאות".

https://teacher.jlm.org.il/popups/35111

שכבת גיל: ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה חוץ כיתתית

עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ

ממשיכים ללמוד ולהעמיק

באו להכיר אפשרות לשיעור שניתן להעמיק באמצעות תמונות, טקסט ותרשים זרימה

משחוק בלמידה

בעזרת משחוק, התלמיד מקבל משוב על הלמידה והמורה מקבל נתונים על התלמידים