פיענוח שאלה
התלמידים מקבלים מחוון שיעזור להם לפענח את הדרישות בשאלה .
מה עושים המורים
משתמשים באחת משתי התבניות המצורפות שמאפשרת לתלמיד לזהות את כל חלקי השאלה , לפענח את הדרישות ובעקבות כך לתכנן את מבנה התשובה שיכתוב
הוראות לתלמידים
- פענחו את השאלה וזהו את הדרישות והשלבים בשאלה באמצעות התבנית
- כתבו (אפשר גם בעל פה) את השאלה במילים שלכם
- תכננו את מבנה התשובה
 למה? 
- דיאלוג של שאלות ותשובות היא הדרך העיקרית שבה תלמידים לומדים ונבחנים. תלמידים רבים לא מצליחים לבנות תשובות " מלאות " בגלל מגוון של סיבות שקשורות לידע קודם, לחוסר הבנה מה בדיוק אני נשאל בשאלה וגם לבעיות הקשורות לכתיבה של תשובה ומהי כוונת המורה בתשובה מלאה.
- פיענוח מובנה של שאלה ,יכולה להקל על התלמידים בתחילת הדרך ולעזור להם לבנות תשובות "מלאות".
https://teacher.jlm.org.il/popups/35111
שכבת גיל: י'-יב' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | ללא תלות טכנולוגית
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | מדעי | מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי