לומדים מטעויות
לומדים ממציאת שגיאות - מבינים את הטעות ומתקנים אותה
מה עושים המורים
- הצגה של תרגילים עם פיתרון שגוי
- מנחה את התלמידים בשלבי התהליך
- בקשה מהם להציג את ההסברים לטעויות
הוראות לתלמידים
- מוצאים את הטעות בפתרון התרגיל
- מסמנים את הטעות
- מסבירים ממה היא נובעת לדעתכם
- פותרים את התרגיל בצורה הנכונה
למה?
למידה מטעויות מאפשרת לתלמידים לפתח הבנה עמוקה של הנושא הנלמד
יוצרת נקודת מבט שונה על החומר הנלמד שמעמיקה את ההבנה
נותנת לגטימציה לטעויות כדבר שלומדים ממנו ולא כמסמן כישלון
https://teacher.jlm.org.il/popups/25217
שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
לומדים עם ספירת הציפורים
מאגר חומרי למידה בנושא ספירת הציפורים בירושלים
ארגז כלים
לומדים נושא חדש
רעיון לשיעור פתיחה שיוצר סקרנות באמצעות פאזל, מאתגר באמצעות חידון ומוביל לדיון מסכם
ארגז כלים
מייצגים דמות
דרך יצירתית ללמוד נושא חדש, נכנסים לנעליים של דמויות שונות ומייצגים אותם
ארגז כלים