לומדים מטעויות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לומדים ממציאת שגיאות - מבינים את הטעות ומתקנים אותה

מה עושים המורים

  • הצגה של תרגילים עם פיתרון שגוי
  • מנחה את התלמידים בשלבי התהליך
  • בקשה מהם להציג את ההסברים לטעויות

הוראות לתלמידים?

  • מוצאים את הטעות בפתרון התרגיל
  • מסמנים את הטעות
  • מסבירים ממה היא נובעת לדעתכם
  • פותרים את התרגיל בצורה הנכונה
 למה? 

למידה מטעויות מאפשרת לתלמידים לפתח הבנה עמוקה של הנושא הנלמד
יוצרת נקודת מבט שונה על החומר הנלמד שמעמיקה את ההבנה
נותנת לגטימציה לטעויות כדבר שלומדים ממנו ולא כמסמן כישלון

https://teacher.jlm.org.il/popups/25217

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: פיענוח והבנה | הבעה בעל פה | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

אוריינות דיגיטלית

מיומניות דיגיטליות ורכישת ידע באמצעות הטכנולוגיה

לוח ארועים

מגוון ארועים למורים הירושלמים

לומדים ביחד ב90 דקות

מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות