לומדים מטעויות

לומדים ממציאת שגיאות - מבינים את הטעות ומתקנים אותה

מה עושים המורים

  • הצגה של תרגילים עם פיתרון שגוי
  • מנחה את התלמידים בשלבי התהליך
  • בקשה מהם להציג את ההסברים לטעויות

הוראות לתלמידים

  • מוצאים את הטעות בפתרון התרגיל
  • מסמנים את הטעות
  • מסבירים ממה היא נובעת לדעתכם
  • פותרים את התרגיל בצורה הנכונה

 למה? 

למידה מטעויות מאפשרת לתלמידים לפתח הבנה עמוקה של הנושא הנלמד
יוצרת נקודת מבט שונה על החומר הנלמד שמעמיקה את ההבנה
נותנת לגטימציה לטעויות כדבר שלומדים ממנו ולא כמסמן כישלון

https://teacher.jlm.org.il/popups/25217

שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: גוף שיעור
מיקום השיעור: מרחוק | בכיתה | וירטואלי
אופן הלמידה: זוגות | לבד
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד
משך הפעילות: 30-45 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: מתמטיקה
מיומנויות קוגניטיביות: חשיבה ביקורתית | פיענוח והבנה | הבעה בעל פה
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

טקס אוסקר החינוך הירושלמי 2023

בואו לראות את טקסט האוסקר הירושלמי שלנו
לוח אירועים
טקס אוסקר החינוך הירושלמי 2023

למידה עצמאית (א-סנכרונית)

מגוון רעיונות וכלים להקניית למידה עצמאית
ארגז כלים
למידה עצמאית (א-סנכרונית)

יצירה בעקבות למידה

בואו לראות רעיון לשיעור עם יצירה באמצעות הלמידה שלמדנו עד כה
ארגז כלים
יצירה בעקבות למידה