מסכמים בחיוך

תלמיד בוחר תמונה המבטאת את הנקודה המרכזית בצורה הומוריסטית ומוסיף לה כיתוב קצר (mem)

מה עושים המורים

  • מקיים דיון על החומר ומעורר נקודות מבט שונות על הנושא הנלמד.
  • מבקש מכל תלמיד ליצור mem על קטע מתוך החומר הנלמד
  • נותן לכל תלמיד להציג את הmem שהכין ולהסביר למה מדובר בחשיבה ביקורתית

הוראות לתלמידים

  • יוצר mem
  • מסוגל להסביר מדוע ה mem אינו רק בדיחה אלא מעביר ביקורת אמיתית.

 למה? 

  • הומור הוא דפוס חשיבה מסדר גבוה.
  • התלמידים נהנים להתעמק בחומר ולגבש דעה עצמאית כאשר מצפים מהם לעשות זאת בצורה הומוריסטית.
  • מכיוון שמדובר בהסבר קצר ומצחיק על כל עבודה, ניתן לאפשר לכל תלמיד להציג ולתת לו משוב על העבודה שלו, כאשר לשאר התלמידים קל להקשיב ולשתף פעולה עם המשימה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26983

שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד רבע שעה | עד חצי שעה
תחום דעת: רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

ארגון למידה עצמאית

אנחנו רוצים לעודד ללמידה עצמאית, אבל לא יודעים איך? כאן תמצאו תשובות
ארגז כלים
ארגון למידה עצמאית

לומדים בשיתופיות

מגוון דרכים לשיתופיות בלמידה המאפשרות לתלמידים להיות שותפים בלמידה
ארגז כלים
לומדים בשיתופיות

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס