מסכמים בחיוך
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תלמיד בוחר תמונה המבטאת את הנקודה המרכזית בצורה הומוריסטית ומוסיף לה כיתוב קצר (mem)

מה עושים המורים

  • מקיים דיון על החומר ומעורר נקודות מבט שונות על הנושא הנלמד.
  • מבקש מכל תלמיד ליצור mem על קטע מתוך החומר הנלמד
  • נותן לכל תלמיד להציג את הmem שהכין ולהסביר למה מדובר בחשיבה ביקורתית

הוראות לתלמידים?

  • יוצר mem
  • מסוגל להסביר מדוע ה mem אינו רק בדיחה אלא מעביר ביקורת אמיתית.
 למה? 
  • הומור הוא דפוס חשיבה מסדר גבוה.
  • התלמידים נהנים להתעמק בחומר ולגבש דעה עצמאית כאשר מצפים מהם לעשות זאת בצורה הומוריסטית.
  • מכיוון שמדובר בהסבר קצר ומצחיק על כל עבודה, ניתן לאפשר לכל תלמיד להציג ולתת לו משוב על העבודה שלו, כאשר לשאר התלמידים קל להקשיב ולשתף פעולה עם המשימה.

https://teacher.jlm.org.il/popups/26983

מטרת השיעור: יצירה | חברתי רגשי | תרגול
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי

 כלי עזר 

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

לומדים בשיתופיות

מגוון דרכים לשיתופיות בלמידה המאפשרות לתלמידים להיות שותפים בלמידה

מסכמים

דרך הומוריסטית לסכם נושא חדש. תלמיד בוחר תמונה ויוצר לה משפט mem.

שגרה דיגיטלית

מידע והמלצות לכלים שיאשפרו לכם לנהל וללמד בבי"ס