מסכמים בחיוך
תלמיד בוחר תמונה המבטאת את הנקודה המרכזית בצורה הומוריסטית ומוסיף לה כיתוב קצר (mem)
מה עושים המורים
- מקיים דיון על החומר ומעורר נקודות מבט שונות על הנושא הנלמד.
- מבקש מכל תלמיד ליצור mem על קטע מתוך החומר הנלמד
- נותן לכל תלמיד להציג את הmem שהכין ולהסביר למה מדובר בחשיבה ביקורתית
הוראות לתלמידים
- יוצר mem
- מסוגל להסביר מדוע ה mem אינו רק בדיחה אלא מעביר ביקורת אמיתית.
למה?
- הומור הוא דפוס חשיבה מסדר גבוה.
- התלמידים נהנים להתעמק בחומר ולגבש דעה עצמאית כאשר מצפים מהם לעשות זאת בצורה הומוריסטית.
- מכיוון שמדובר בהסבר קצר ומצחיק על כל עבודה, ניתן לאפשר לכל תלמיד להציג ולתת לו משוב על העבודה שלו, כאשר לשאר התלמידים קל להקשיב ולשתף פעולה עם המשימה.
https://teacher.jlm.org.il/popups/26983
שכבת גיל: א'-ב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב' | רב גילאי
מטרת השיעור: תרגול | יצירה | חברתי רגשי
חלקי השיעור: סיכום שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט | מחשב אחד לזוג
משך הפעילות: 5-10 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה | עד רבע שעה
תחום דעת: רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי
עוד נושאים באתר למורים ירושלמים
למידה חוץ כיתתית
עולם שלם של אפשרויות חדשות ללמידה פעילה בחוץ
ארגז כלים
לומדים ביחד ב90 דקות
מוזמנים לראות שיעור לדוגמא בלמידה בשיתופיות
ארגז כלים
ח'רבת ארזה, חוות דעת
העפלה של פרפרים היא תופעה בה פרפרים עולים למקומות גבוהים כדי למצוא בני ובנות זוג.
מוזמנים להגיע לח'רבת ארזה לצפות
חוות דעת