/
/
המהפכה התעשייתית

המהפכה התעשייתית

סקירת ההשלכות של המהפכה התעשייתית על הסביבה האורבנית של בית הספר, למידה על כלי הראיון והסקר, תרגול שלהם, מפגש בין המציאות לבין חומר הלימוד. התלמידים יצאו לסקור ולראיין אנשים ברחוב בהקשר להשלכות המהפכה התעשייתית וישתמשו בנתונים אלו כדי ללמוד את משמעות המהפכה התעשייתית על חיינו.

תחום דעת: היסטוריה
כיתה: ז, ח, ט
מיקום: מרחב למידה, בכיתה
מיומנויות: חשיבה ביקורתית, הבנת הנקרא, חשיבה יצירתית, לומד עצמאי

מערך השיעור

  1. הגדרת גבולות הגזרה של סביבת החקר בחוץ
  2.  כל זוג מקבל לעשות סקר וראיונות .

סקר – כמה מכוניות עוברות, מוניות, משאיות בזמן ומקום מסויימים

סוגי רכבים, כמה קומות בבניינים, כמה בניינים חדשים נבנו, כמה מקומות ירוקים יש בחוץ, דרגות הרעש, כמה חנויות יש?

ראיונות – במה עובדים? האם להורים היה רכב, סבא וסבתא? כמה רכבים יש לכם היום? איך הגעתם לבית הספר בעבר? היום? האם משתמשים בתחבורה ציבורית? איך אתם מגיעים לעבודה? כמה שקיות זבל אתם זורקים

  1. השיעור בכיתה: מוקדש לעיבוד של החומרים

הבנה של ההשפעות הנוכחיות של המהפכה התעשייתית על הסביבה שלנו  – הטובות והטובות פחות.

ממה אנחנו נהנים ומה המחירים?

תחום דעת: היסטוריה
כיתה: ז, ח, ט
מיקום השיעור: מרחב למידה, בכיתה
מיומנויות: חשיבה ביקורתית, הבנת הנקרא, חשיבה יצירתית, לומד עצמאי