למידה פעילה מרחוק
כללי אצבע להצלחת למידה מרחוק בזום או בגוגל מיט. המורה בונה שיעור בו התלמידים פעילים באמצעות כלים דיגיטליים שונים ויוצר למידה חוויתית גם מרחוק
מה עושים המורים
- קובעים עם התלמידים כללים להתנהגות בשיעור
- מציגים לתלמידים את מבנה השיעור והמשימות
- זמן הסבר או דיבור - לא יותר מ- חמש דקות ברצף
- בונה שיעור המשלב בתוכו הפעלה של התלמידים וחלוקה לחדרים
- בחדרים נותן לתלמידים משימות עם תוצר מוגדר שאותו עליהם להציג במליאה או להגיש לקבלת משוב מורה או משוב עמיתים
- משלב כלים דיגיטלים שיתופיים שמאפשרים לתלמידים להביע את עצמם ולקחת חלק פעיל
- מקיים דיונים כתובים שהתלמידים יכולים להשתתף בהם
הוראות לתלמידים
- שותפים בקביעת הכללים להתנהגות בשיעור
- לוקחים חלק פעיל במשימות השיתופיות ובדיון השיתופיים
- השתתפות פעילה בדיונים ובמשימות בחדרים
מחפשים מתודות הוראה מרחוק? כאן תמצאו מגוון רחב של מתודות ורעיונות ללמידה מרחוק
https://teacher.jlm.org.il/popups/35038
שכבת גיל: י'-יב' | ג'-ו' | ז׳-ט׳
מטרת השיעור: הקנייה (נושא חדש) | חברתי רגשי | תרגול | דיון
חלקי השיעור: הכנה וארגון
מיקום השיעור: מרחוק
אופן הלמידה: לבד | זוגות | קבוצה | מליאה
שימוש בטכנולוגיה: מחשב לכל תלמיד
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | מתמטיקה | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: יצירתיות | הבעה בכתב
מיומנויות רגשיות חברתיות: לומד עצמאי | שיתוף פעולה