מתחממים עם בא הסתיו – תה צמחים
שיעור שמטרתו היכרות עם צמחים, השוואה בין צמחים שונים, הפקת מידע מטקסט, והכי חשוב - להנות
יסודי
תחום דעת: מעגל השנה
כיתה: א, ב
מיקום: בחוץ
מיומנויות: הבנת הנקרא
מערך השיעור
נפתח בשאלה לדיון: מזג האוויר התקרר, אילו דרכים יש לנו כדי להתחמם?
(תה, שמיכה, מעיל חורף, תנור, מזגן… ) ניתן לשלב שיח על כיצד בעלי חיים מתחממים? ולשלוח למשימה- עליהם למצוא סימנים לכך שהטבע מתכונן לחורף.
נחוש– נראה לתלמידים עלים שונים- נבקש מהם להריח ולמשש- מישהו יודע מה אפשר לעשות איתם?
נחקור– נקרא קטעי מידע שונים על הצמחים- נענע/ לואיזה/ מרווה/ לימונית
סיכום– כל תלמיד בוחר צמח ומכין ממנו תה.
הערות וטיפים
- ניתן להוסיף תרגיל של ציור הצמח
- ניתן לבקש מהתלמידים להשוות בין צמחים שונים בגינה/ במרחב- להריח צמחים ולחפש צמחים נוספים שיש להם ריח- לחוש צמחים ולהשוות בין התחושה של הצמחים השונים…
כתבו: אלינור הופמן, עמית ירושלמי, רעות אור וסיגלית דסטה.
תחום דעת: מעגל השנה
כיתה: א, ב
מיקום השיעור: בחוץ
מיומנויות: הבנת הנקרא