במרחב התערוכה
פעילות בזוגות במרחב התערוכה (עם מחשב נייד).
עבודה בטופס מקוון שתלמידים ממלאים. יש לבחור מראש לאלו מבין המשימות הבאות להפנות את התלמידים.
שם המשימה | תכנים / מושגים | מיומנויות | המשימה לתלמידים: |
רבייה - תהליך בו מושקעת אנרגיה רבה!
(10-15 דק') |
|
|
בע"ח: השוואה בין 3 בע"ח בעמק: צבי, ציפור וקרפדה ביחס לאסטרטגיות רבייה שונות.
צמחים- השוואה בין 2 צמחים בעמק ביחס לאסטרטגיות רבייה שונות. הבנה של הרעיון בדבר השקעת אנרגיה ברבייה: השקעה בכמות לעומת השקעה באיכות |
האבקה סיפור של הדדיות
(8-10 דק') |
|
|
יחסי הדדיות בין צמחים למאביקים.
מה בין פרסום לגמול שהצמח מציע? אילו חושים מופעלים אצל המאביקים? |
מביצה לבוגר: מי עובר גלגול ומי לא?
(10-15 דק') |
|
|
השוואה בין התפתחות רציפה להתפתחות דרך גלגול. היכרות עם שלבי הגלגול המלא לעומת הגלגול החסר.
חשיפה לתופעה של מעבר מבית גידול מימי ליבשתי כחלק מהתפתחות בגלגול. |
על גוזלים ואפרוחים
(10-15 דק') |
|
|
מה בין גוזל לאפרוח? מה בין קינים של ציפורי שיר לקינים של עופות מים? כיצד זה קשור לאסטרטגיות רבייה?
על החשיבות בהתנהגות ההחתמה בבע"ח. |