במרחב התערוכה

פעילות בזוגות במרחב התערוכה (עם מחשב נייד).

עבודה בטופס מקוון שתלמידים ממלאים. יש לבחור מראש לאלו מבין המשימות הבאות להפנות את התלמידים.

שם המשימה תכנים / מושגים מיומנויות המשימה לתלמידים: 
רבייה - תהליך בו מושקעת אנרגיה רבה!

(10-15 דק')

  • הפריה
  • טיפול בצאצאים
  • האבקה
  • פרחים
  • משיכה
  • סוגי האבקה
  • השוואה
  • הסקת מסקנות
  • הכללה
בע"ח: השוואה בין 3 בע"ח בעמק: צבי, ציפור וקרפדה ביחס לאסטרטגיות רבייה שונות.

צמחים- השוואה בין 2 צמחים בעמק ביחס לאסטרטגיות רבייה שונות.

הבנה של הרעיון בדבר השקעת אנרגיה ברבייה:  השקעה בכמות לעומת השקעה באיכות

האבקה סיפור של הדדיות

(8-10 דק')

  • יחסי גומלין
  • הדדיות
  • צוף
  • פרסום
  • גמול
  • התאמות
  • הסקת מסקנות
יחסי הדדיות בין צמחים למאביקים.

מה בין פרסום לגמול שהצמח מציע? אילו חושים מופעלים אצל המאביקים?

מביצה לבוגר: מי עובר גלגול ומי לא?

(10-15 דק')

  • ביצה מופרית
  • גלגול (חסר- מלא)
  •  חרקים
  • דו-חיים
  • עובר
  • השואה
  • חיפוש מידע
  • הסקת מסקנות
השוואה בין התפתחות רציפה  להתפתחות דרך גלגול. היכרות עם שלבי הגלגול המלא לעומת הגלגול החסר.

חשיפה לתופעה של מעבר מבית גידול מימי ליבשתי כחלק מהתפתחות בגלגול. 

על גוזלים ואפרוחים

(10-15 דק')

  • גוזל
  • אפרוח
  • קן
  • דגירה
  • גודל תטול
  • חובשי קן,
  • עוזבי קן
  • החתמה
  • התאמת מבנית
  • התאמה התנהגותית
  • השוואה
  • הסקת מסקנות
מה בין גוזל לאפרוח? מה בין קינים של ציפורי שיר לקינים של עופות מים? כיצד זה קשור לאסטרטגיות רבייה?

על החשיבות בהתנהגות ההחתמה בבע"ח.