הקשרים קודמים

אפשרות א': יוצרים קשר לנושא בעזרת שאלה 

מה עושים המורים 

  • יוצרים לוח שיתופי/ענן מילים 
  • שואלים את התלמידים:
  • מה אתם יודעים על הנושא? או למה נראה לכם שהנושא קשור?"
  • מבקשים תשובות חופשיות וקצרות 

הוראות לתלמידים? 

    • עונה על השאלות 

אפשרות ב': יוצרים קשר לנושא בעזרת סרטון השראה 

מה עושים המורים 

  • יוצרים מצגת שיתופית, ובה מקצים לכל תלמיד שקופית לתשובה 
  • מעלים למצגת קטע קריאה/סרטון השראה + שאלה מכוונת 

הוראות לתלמידים? 

  • עונה על השאלה
  • מקבל השראה מתשובות של שאר התלמידים
  • בוחר שקופית תשובה של תלמיד אחר ושואל עליה שאלה 

 למה? 

שאלות שיתופיות על חומר חדש מאפשרות למורה לחזור כל פעם לשאלות שכתבו התלמידים ולענות עליהן מיד תוך כדי הלמידה. אפשר להשתמש במצגת שיתופית שעליה נמצאות השאלות ובשקופיות הבאות נמצא גם כל החומר, כך הוא צמוד לשאלות שנשאלו בתחילת הלמידה.

בנוסף, כלל התלמידים רואים את השאלות שכולם כותבים, וכך מתחדדת להם ההסתכלות על החומר. 

השיתופיות מאפשרת לכל התלמידים לענות שאלה, ולא רק לאלה המעזים להתבטא בעל פה.

טיפ חשוב: במצגת שיתופית מומלץ להכין מראש שקופית לכל תלמיד עם השם שלו.

 

https://teacher.jlm.org.il/popups/24347

שכבת גיל: ג'-ו' | ז׳-ט׳ | י'-יב'
מטרת השיעור: תרגול | דיון
חלקי השיעור: פתיחת שיעור
מיקום השיעור: בכיתה | וירטואלי | מרחוק
אופן הלמידה: מליאה
שימוש בטכנולוגיה: עמדת מורה | מחשב אחד לזוג | מחשב לכל תלמיד | טבלט+גישה לאינטרנט
משך הפעילות: 5-10 דק׳ | 10-15 דק׳
רמת קושי טכנולוגית: פשוט
זמן הכנה לשיעור: עד חצי שעה
תחום דעת: מדעי | רב מלל | אמנות | שפה
מיומנויות קוגניטיביות: הבעה בכתב | חשיבה ביקורתית
מיומנויות רגשיות חברתיות: שיתוף פעולה

עוד נושאים באתר למורים ירושלמים

למידה רב חושית

דרכים שונות לתרגול, הקנייה וסיכום באמצעות כלים חזותיים
ארגז כלים
למידה רב חושית

סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

מדריכים בכלים בכיתה הוירטואלית של מייקרוסופט טימס
שגרה דיגיטלית
שגרה דיגיטלית
סביבת ענן – מייקרוספוט טימס

תלמידים מובילים שיעור

בואו להכיר תבנית לשיעור, בלמידה עצמאית
ארגז כלים
תלמידים מובילים שיעור